РУСИЈА

Нови сателити, флота ледоломаца: Јача стратешка артерија коју контролише само Русија

Северни морски пут је стратешки важна саобраћајна артерија у руском Арктику и зато не чуди што Русија ради на његовом развијању. Осим изградње нових ледоломаца и сателита за навигацију, планира се развој нове инфраструктуре, која ће, према речима стручњака, омогућити како поуздан, тако и безбедан транспорт робе.
Sputnik
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Руски премијер Михаил Мишустин одобрио је план развоја Северног морског пута до 2035. године. У овом документу се наводи више од 150 мера за развој најважније саобраћајне артерије.

Северни морски пут има важан значај

Како каже за Спутњик руководилац одељења за војно-политичке анализе Александар Михајлов, Северни морски пут није важан само за Русију, већ и за целокупну светску економију.
„Овим путем пролази више од 70 одсто светске трговине. Потражња за теретним саобраћајем изузетно расте. Због акција које спроводи колективни Запад, од стварања блока АУКУС, до притиска на Кину у Јужном кинеском мору и водама Тајвана, у садашње време може доћи до великих компликација у снабдевању робе“, објашњава стручњак.
Према речима експерта Руског института за стратешка истраживања Михаила Бељајева, Северним морски путем је безбедно превозити робу.
„Овај пут је саобраћајна артерија којом можемо јефтино превозити робу коју није могуће превести железницом. Поред тога, Северни морски пут је потпуно безбедан, а налази се под потпуном контролом Русије. Гусарски напади, као и провокације Запада, у овом случају нису изводљиве“, констатује саговорник Спутњика.

Развој нове инфраструктуре

Бељајев објашњава да Русија тренутно ради на развоју Северног морског пута.
„Наша земља ради на развоју како плутајућих станица и лука, тако и ледоломаца. Пошто је арктички лед дебео и опасан за бродове, нови ледоломци ‘Лидер’ ће бити изузетно скупи бродови. Они ће имати напредне карактеристике, као и посебну снагу мотора. Њихов задатак биће пробијање леда и чишћење пута оним бродовима који ће носити терет“, објашњава стручњак, додајући да савремени ледоломци који су сада у употреби имају снагу 60 мегавата, док „Лидер“ има чак 120 и најмоћнији је брод те класе у свету.
Осим ледоломаца, како истиче Бељајев, Русија планира да развије сателите који ће бродовима обезбедити навигацију дуж Северног морског пута.
„Тамо је ситуација веома тешка. Има много острва између којих су пролази веома уски. Нови сателити ће обезбедити навигацију. На тај начин ће капетан моћи да прати целу руту дуж Северног морског пута“, објашњава Бељајев.

Велики пројекат за Русију

Према речима Михајлова, Северни морски пут није само саобраћајна артерија, него велики пројекат за Русију.
„С једне стране, развој нове инфраструктуре ће обезбедити рад Северног морског пута, а с друге стране даће подстицај развоју Северног региона: од отварање нових радних места до обезбеђивања смештаја стотинама хиљада стручњака из различитих области који ће радити на развоју овог пута“, истиче наш саговорник.
План предвиђа изградњу терминала за течни природни гас и гасни кондензат „Утрени“ у луци Сабета на западној обали Обског залива Карског мора. Поред тога, планира се и „изградња обалских и хидрауличних објеката за обезбеђивање Баимског поља, стварање поморских комплекса за претовар течног природног гаса на територији Камчатке и Мурманске области. Велики значај има развој руске флоте ледоломаца. Државна корпорација „Росатом“ и Министарство индустрије и трговине Русије треба да обезбеде изградњу пет универзалних ледоломаца пројекта 22220.
Руски премијер Михаил Мишустин је раније ове недеље изјавио да је Северни морски пут посебно важан за Русију у условима санкционог притиска, када су ланци снабдевања поремећени. Према његовим речима, то је поуздан и безбедан транспортни коридор који пролази унутар територијалних вода и економске зоне искључиво Русије. Премијер је подсетио да се ова рута може користити као алтернатива за испоруку производа у земље пријатељске руској држави.
Северни морски пут пролази дуж северне обале Русије преко више мора Северног леденог океана (Баренцовог, Карског и Лаптевског мора, Источно-Сибирског, Чукотског и Беринговог мора). Он спаја европске и далекоисточне луке руске државе, као и ушћа сибирских река у јединствени транспортни систем. Дужина му је 5,6 хиљада километара од мореуза Карска врата до залива Провиденије.
РУСИЈА
Страни војни бродови ће морати унапред да обавесте Русију о проласку Северним морским путем
РУСИЈА
Путин: Потребан план развоја Северног морског пута до 2035.
Коментар