Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Са првим даном августа, провизије за подизање новца, накнаде за одржавање рачуна и картица, плаћање путем мобилних телефона клијенти више банака плаћају и неколико пута више. Поред поскупљења, неке банке одлучиле су и да прошире списак онога што наплаћују.
„Постоје банке које су кориговале своје цене, али ће и оне које нису просто реаговати са поскупљенима, јер су ове које су поскупеле направиле тржишни простор. Тешко је изговорити праву цифру колико су ствари поскупеле. Може се само везати за остварене резултате банака по основу накнада које изосе 55 милијарди динара“, наводи Душан Узелац са портала „Каматица“.
Нове ценовнике у Удружењу банака правдају скоком трошкова пословања.
„Оне то раде у складу са законом. Закон о заштити корисника финансијских услуга каже да ви морате да обавестите бар два месеца раније клијента да ће доћи до промене појединих цена, да упоредите претходну цену и нову. И наравно за све нас који користимо банкарске улоге једном годишње имате пресек свих плаћених тарифа, тако да можете да погледате. Савет свим клијентима - пронађите банку која вам највише одговара“, тврди генерални секретар Удружења банака Србије Владимир Васић, пише РТС.
Прелазак из једне у другу банку у пракси није чест. Иако је та процедура последњих година лакша, одлука на такав потез је, кажу упућени, тешка.
„Ситуација је таква да су многи грађани везани и закључани за банку због уговора који имају по питању кредита на 5, 10, 15 година. И тада је све комплексије. Та банка која вам је продала стамбени кредит, рецимо, када поскупи, ви можете само да се са тим сложите“, каже Узелац.
Да би раст цена банкарских услуга могао да се заузда, наговестила је Народна банка Србије.
„НБС је у претходном периоду детаљно анализирала ово питање и припремала сет мера који ће бити донете у наредна два дана, на седници Извршног одбора. Јер је гувернерка одлучила да и у овом питању искорачи и уведе додатне заштите за кориснике финансијских услуга у нашој земљи. Тај пакет мера које ће практично третирати ово питање са више страна како би се постигао максималан ефекат на накнаде на нашем тржишту“, објашњава вицегувернерка Народне банке Србије Драгана Станић.
Детаље обећава у четвртак. До тада, из централне банке саветују клијенте да се добро информишу, прегледају цену накнада у 22 банке, упореде, а да затим направе избор.