Михајлов претпоставља да експлозија није извршена посредством тајмера, јер, по његовом мишљењу то искључује синхронизованост детонација.
„Могуће је да је то било извршено помоћу неког радио везе. Али, то ће несумњиво утврдити наши органи реда, који ће тачно установити ко је и како то урадио“, истакао је стручњак у разговору за Спутњик.
Он је такође додао да је открити експлозивну направу на камиону на контролном пункту прилично тешко, јер се сваки преглед, према речима стручњака, врши визуелно.
Без тежих последица по Крим
Поводом екплозије на Кримском мосту огласио се и Акрам Хариф, оснивач и модератор алжирског информативног портала „Менадефенс“.
Према његовим речима, то је један од првих већих напада на цивилну инфраструктуру у Русији, на руској територији.
Он сматра да је за напад, очигледно, одговоран Кијев, јер украјинска страна индиректно преузима одговорност за оно што се десило.
Последице по сам Крим нису велике, истиче он, објављено је да је штета мала и да се може санирати, а и сам мост је такође могуће обновити.
„С обзиром да Крим има стратешке залихе за 15 дана, а биће успостављена и трајектна линија са копненим делом Русије, не би требало да Крим буде погођен“, наглашава алжирски новинар.
Међутим, генерално гледано, Хариф истиче да су последице овог напада велике јер представља још један корак ка ескалацији, а потребно је утврдити и којим средствима је извршен.
„Уколико је напад уследио с америчке лансирне платформе, то би ипак могло имати озбиљне последице, јер је Русија упозоравала НАТО и Сједињене Америчке Државе на последице примене бојевог оружја против њене територије“, сматра Хариф.
Подсетимо, на кримском мосту експлодирао је камион услед чега су се запалиле цистерне са горивом у оквиру возне композиције која је у том тренутку пролазила. Услед експлозије дошло је до обрушавања два коловозна дела, док пловни лукови моста нису претрпели никаква оштећења. Према прелиминарним подацима троје људи је погинуло.
Иначе, Кримски мост дуг 19 километара, који повезује Краснодарски крај на руском копну с Кримом, најдужи је мост у Европи и важна је саобраћајна артерија. Отворен је средином маја 2018. године и убрзо је постао покретач економије на том руском полуострву и магнет за туристе. Намењен је за аутомобилски и железнички саобраћај, а дневно по њему пређе и преко 38 хиљада аутомобила. Сам мост и прилазни путеви ка њему део су руског аутопута А290 Керч−Новоросијск, односно Р260 „Таврида” Керч−Симферопољ−Севастопољ.