Дуго се сматрало да је уљана скица „Подизање крста“ из 1640-их дело Рембрантовог следбеника.
Музеј Бредијус у Хагу, где је скица изложена откако је купљена 1921. године, открио је, захваљујући новим научним техникама, да ју је заправо насликао Рембрант.
„Квалитет детаља је тако добро урађен да сам убеђен да је ово Рембрант“, рекла је Јоханеке Верхаве, која је рестаурирала скицу.
Слику је проучавала заједну са Јероном Хилтајем, бившим главним кустосом старих слика ротердамском музеју „Боиманс ван Бенинген“, који је пре годину дана поново „открио“ слику у заборављеном ћошку музеја и скренуо пажњу на њу.
„Гледао сам у уљану скицу изнова и изнова. Посматрао сам покрете четкице. Изванредни су“, рекао је Хилтај, додајући да га је „само неколико широких покрета четкицом“ убедило да је слика заправо оригинал.
Купио ју је првобитни кустос музеја Абрахам Бредијус 1921. године, који је такође био убеђен да је скица оригинални Рембрант, али су је током година уметнички стручњаци одбацили као „грубу имитацију“, преноси портал „Дач њуз“.