ЕКОНОМИЈА

Колапс тржишта нових аутомобила у ЕУ: Најгоре у последњих 30 година

Тржиште путничких аутомобила у Европској унији смањило се за 4,6 одсто у прошлој години на 9,3 милиона продатих возила, што је најниже од 1993. године, саопштило је Асоцијација европских произвођача аутомобила (ACEA).
Sputnik
Смањење продаје нових аутомобила приписује се утицају несташице компоненти у првој половини 2022. године. Тржиште се поправило у периоду од августа до децембра, а у последњем месецу раст продаје био је 12,8 одсто у односу на исти месец 2021. (896.000 продатих аутомобила напрема 795.000 у децембру претходне године), наводи се у извештају.
Једино веће тржиште у ЕУ које је забележило раст била је Немачка, где је број продатих нових аутомобила повећан за 1,1 одсто у односу на годину дана раније, највише захваљујући добром резултату у децембру. Раст се бележи и у земљама као што су Бугарска (16,9 одсто), Кипар (9,4), Грчка (4,3), Португалија (6,6), Румунија (6,7), Словачка (4,1).
Од великих тржишта, највећи пад догодио се у Италији, где је продато 9,7 одсто нових аутомобила мање него у 2021, следе Француска (-7,8 одсто) и Шпанија (-5,4 одсто). Највећи пад, иначе, забележен је у Данској, минус 20 одсто, и Литванији, минус 18,8 одсто.
Када су у питању европски произвођачи по маркама, и они бележе пад. Тако је „Фолксваген група“ (у којој су и „Шкода“, „Ауди“, „Сеат“, „Порше“...) пала за 5,2 одсто. Највећи пад бележи „Стелантис група“ („Пежо-Ситроен“, „Фијат“, „Опел“, „Алфа ромео“, „Џип“...) од 14,1 одсто. Продаја „Реноа“ пала је за 4,3 одсто, а „Бе-ем-ве-а“ за 5,1 одсто. Од европских произвођача, „Мерцедес“ је остао на готово истом броју продатих возила, 549.000, што је раст од 0,01 одсто.
Са друге стране, раст бележе неке азијске марке, као што су „Тојота“ (7,7 одсто), „Киа-Хјундаи“ (2,6 одсто) и „Хонда“ (4,4 одсто).
ЕКОНОМИЈА
Вожња на струју скупља него на дизел: Италијани израчунали трошкове после поскупљења енергената
Коментар