Закон треба потрошачима да обезбеди бољу информисаност о производима који им се нуде. Јер, много производа је на етикетама, као и у рекламама, окићено атрибутима „зелени“, „еко“, „погодни по човекову околину“. У нацрту закона који ЕК припрема наведено је да чак 40 одсто оваквих тврдњи не одговара истини.
Термином „greenwashing” за екоманипулацију још од 1980-их година прошлог века описују се неприхватљиве корпоративне праксе - лажне тврдње о заштити животне средине. У Оxфордском речник 1999. године „greenwashing” је дефинисан као „дезинформација коју шири организација, како би се приказала као еколошки одговорн у јавности”.
Данас, са веома развијеном маркетиншком индустријом ова пракса је много софистициранија. Лажне зелене етикете позивају се на разне методологије, о којима се расправља у ЕУ.
Обичан човек би рекао да је реч о софостицираним преварама, где се потрошачима нуди лажна информација о квалитету производа и његовом утицају не само на корисника већ и на животну средину. У правој поплави прича о неопходности спречавања климатских промена и заштити планете ове зелене поруке наилазе на плодно тло код људи који желе да буду одговорни према себи, али и животној средини.
О томе може ли ЕУ закон заштитити потрошаче у земљама чланица од ових лажних зелених ознака на етикетама производа, као и о томе где смо ми у односу на западноевропске земље (где, чини се, прописе, ипак, више поштују) у данашњој „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са председником удружења Заштита потрошача Ненадом Бумбићем.
О емисији „Енергија Спутњика“
„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику.
Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.