https://sputnikportal.rs/20230213/energija-sputnjika-emisija-podkast-jelica-putnikovic-13-02-2023-1150733036.html
Лажне зелене ознаке на етикетама | Енергија Спутњика
Лажне зелене ознаке на етикетама | Енергија Спутњика
Sputnik Србија
Европска комисија припрема закон којим ће се у земљама чланицама Европске уније, наравно, ако буде усвојен, кажњавати компаније које лажно представљају... 13.02.2023, Sputnik Србија
2023-02-13T21:00+0100
2023-02-13T21:00+0100
2023-02-13T21:41+0100
подкаст
енергија спутњика с јелицом путниковић
енергетика
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/01/1132073743_0:200:1920:1280_1920x0_80_0_0_00de326b6fcfa6643b776a821cfb3b62.jpg
Лажне зелене ознаке на етикетама | Енергија Спутњика
Sputnik Србија
Европска комисија припрема закон којим ће се у земљама чланицама Европске уније, наравно, ако буде усвојен, кажњавати компаније које лажно представљају производе као еколошке.
Закон треба потрошачима да обезбеди бољу информисаност о производима који им се нуде. Јер, много производа је на етикетама, као и у рекламама, окићено атрибутима „зелени“, „еко“, „погодни по човекову околину“. У нацрту закона који ЕК припрема наведено је да чак 40 одсто оваквих тврдњи не одговара истини.Термином „greenwashing” за екоманипулацију још од 1980-их година прошлог века описују се неприхватљиве корпоративне праксе - лажне тврдње о заштити животне средине. У Оxфордском речник 1999. године „greenwashing” је дефинисан као „дезинформација коју шири организација, како би се приказала као еколошки одговорн у јавности”.Данас, са веома развијеном маркетиншком индустријом ова пракса је много софистициранија. Лажне зелене етикете позивају се на разне методологије, о којима се расправља у ЕУ.Обичан човек би рекао да је реч о софостицираним преварама, где се потрошачима нуди лажна информација о квалитету производа и његовом утицају не само на корисника већ и на животну средину. У правој поплави прича о неопходности спречавања климатских промена и заштити планете ове зелене поруке наилазе на плодно тло код људи који желе да буду одговорни према себи, али и животној средини.О томе може ли ЕУ закон заштитити потрошаче у земљама чланица од ових лажних зелених ознака на етикетама производа, као и о томе где смо ми у односу на западноевропске земље (где, чини се, прописе, ипак, више поштују) у данашњој „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са председником удружења Заштита потрошача Ненадом Бумбићем.О емисији „Енергија Спутњика“„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику.Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/01/1132073743_213:0:1920:1280_1920x0_80_0_0_20fd8c05d522b6f31e84834206ef81a3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
енергија спутњика с јелицом путниковић, енергетика, економија, аудио
енергија спутњика с јелицом путниковић, енергетика, економија, аудио
Лажне зелене ознаке на етикетама | Енергија Спутњика
21:00 13.02.2023 (Освежено: 21:41 13.02.2023) Европска комисија припрема закон којим ће се у земљама чланицама Европске уније, наравно, ако буде усвојен, кажњавати компаније које лажно представљају производе као еколошке.
Закон треба потрошачима да обезбеди бољу информисаност о производима који им се нуде. Јер, много производа је на етикетама, као и у рекламама, окићено атрибутима „зелени“, „еко“, „погодни по човекову околину“. У нацрту закона који ЕК припрема наведено је да чак 40 одсто оваквих тврдњи не одговара истини.
Термином „greenwashing” за екоманипулацију још од 1980-их година прошлог века описују се неприхватљиве корпоративне праксе - лажне тврдње о заштити животне средине. У Оxфордском речник 1999. године „greenwashing” је дефинисан као „дезинформација коју шири организација, како би се приказала као еколошки одговорн у јавности”.
Данас, са веома развијеном маркетиншком индустријом ова пракса је много софистициранија. Лажне зелене етикете позивају се на разне методологије, о којима се расправља у ЕУ.
Обичан човек би рекао да је реч о софостицираним преварама, где се потрошачима нуди лажна информација о квалитету производа и његовом утицају не само на корисника већ и на животну средину. У правој поплави прича о неопходности спречавања климатских промена и заштити планете ове зелене поруке наилазе на плодно тло код људи који желе да буду одговорни према себи, али и животној средини.
О томе може ли ЕУ закон заштитити потрошаче у земљама чланица од ових лажних зелених ознака на етикетама производа, као и о томе где смо ми у односу на западноевропске земље (где, чини се, прописе, ипак, више поштују) у данашњој „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са председником удружења Заштита потрошача Ненадом Бумбићем.
О емисији „Енергија Спутњика“
„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику. Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.