Како се наводи, необично кретање танкера открио је аналитичар Оливер Александар из Данске који је анализирао податке из отворених извора.
„'Минерва џули' се од 6. септембра до 13. септембра налазио недалеко од места експлозија“, наводи се у чланку. Како је прецизирано, танкер је крстарио на подручју од око 200 квадратних наутичких миља изнад гасовода „Северни ток“ и „Северни ток 2“.
Према писању листа, танкер је стигао из Ротердама. Након заустављања у Балтичком мору следећа станица је била Талин, а потом Санкт Петербург. Како се наводи, чак и ако брод није директно повезан са саботажом поставља се питање да ли је посада танкера била сведок нечег значајног што се догодило у том подручју и што би било драгоцено за истражитеље.
Представник танкера је потврдио за „Бизнис инсајдер“ да се брод налазио на поменутој локацији у наведеном периоду. По његовим речима, танкер се зауставио „у ишчекивању нових инструкција у вези даље пловидбе што је стандардна пракса“. Међутим, он није прецизирао да ли су истражитељи ступили у контакт са њим.
Раније је британски лист „Тајмс" објавио да су западне обавештајне агенције недељу дана након експлозије знале за украјинску умешаност у саботажу на гасоводима „Северни ток" и „Северни ток 2". У чланку се наводи и да европски обавештајци знају и име „приватног спонзора” саботаже. Службе безбедности не откривају његов идентитет, али кажу да је реч о богатом Украјинцу који, наводно, нема везе са председником Владимиром Зеленским.
Такође, Немачки лист „Цајт“ саопштио је да су немачки истражитељи идентификовали брод са којег је извршена диверзија на гасоводима „Северни ток“, те да трагови воде ка компанији у власништву Украјинаца.
Првобитно је „Њујорк тајмс“, позивајући се на изворе у америчкој администрацији, објавио да нови обавештајни подаци дају основа да се претпостави да нека проукрајинска група стоји иза напада на гасоводе.