Квалитет јавног превоза, уласком „Бусплуса” у читав систем, годинама је опадао једнако као и наплата, те је незадовољство и корисника и града расло, због чега је предложена промена система и драстично појефтињење јавног превоза у Београду, рекао је градоначелник Александар Шапић на ТВ Хепи.
Он је појаснио и да се читав систем на овај начин поједностављује, а новина у односу на јучерашњу најаву јесте – додатно смањење цене месечне карте за једну зону и нижа цена временске карте од 90 минута.
„Град ће убудуће бити подељен на две зоне и постојаће две тарифе. Временска карта за 90 минута коштала је 90 динара, а сада ће бити 50, док ће дневна карта за обе зоне износити 200 динара. Седмодневна карта, такође за обе зоне, коштаће 1.000 динара колико је раније коштала тродневна. Следећа велика ствар јесте цена месечних карата, које су се кретале у зависности од зоне од 2.990 до 4.990 динара. Сада ће зона А или зона Б бити 2.500 динара, а обе зоне 3.500 динара. Појефтињења, дакле, иду скоро и до 50 процената, што мислим да ће људе определити да плаћају превоз“, истакао је Шапић.
Предлог је да годишње карте коштају 25.000 за једну зону, односно 35.000 за обе зоне, док је некада било 54.000. Поред основаца, право на бесплатан превоз имаће и средњошколци, а старији суграђани више неће на годишњем нивоу плаћати 417 динара за нову карту већ ће им карта бити доживотна, рекао је Шапић.
Све друге повлашћене категорије остају и цена ће бити 1.000 динара. Увешће се и системи плаћања посредством смс-а и апликације, али и на продајним местима, прецизирао је Шапић.
„Људима ћемо ове информације послати на адресе да не би било пласирања дезинформација и опструкција“, рекао је Шапић.
Неће бити више валидирања карти, а ако се путник затекне без карте, неће бити избацивања из превоза већ ће му бити дата могућност да казну плати и то у наредних неколико дана по дупло мањој цени.
„Те врсте тензија неће више бити у превозу, као ни уласка на прва и изласка на остала врата нити задржавања код валидатора. Наша обавеза јесте да подижемо квалитет превоза и возила и да повећамо фреквенцију возила на најоптерећенијим линијама“, нагласио је Шапић.