Глобална продаја електричних аутомобила и плаг-ин хибрида прешла је 10 милиона возила у 2022. години, а 60 одсто возила продато је у Кини, наводи се у извештају Међународне енергетске агенције (ИЕА).
Више од половине електричних возила која су тренутно на друмовима, налази се у Кини, додаје се у том извештају.
Друго највеће тржиште за електричне аутомобиле је Европа, где је продаја скочила 15 одсто у 2022. години.
Треће тржиште су Сједињене Америчке Државе, где је забележен пораст продаје електричних возила од 55 одсто, али она у укупном броју продатих аутомобила учествују са осам одсто.
На глобалном нивоу, учешће електричних аутомобила у укупној продаји расте. Тако су електрични аутомобили чинили пет одсто укупне продаје у 2020. години, док је 2022. године то било 14 одсто.
Колико добро иде кинеским произвођачима електричних аутомобила, говори и податак да је компанија BYD, главни ривал „Тесле“, остварио раст профита од 411 одсто у првом кварталу ове године, наводи „Фајненшел тајмс“. У 2022, та кинеска компанија, чији је главни инвеститор амерички бизнис магнат Ворен Бафет, забележила је раст прихода од 400 одсто у односу на 2021. Компанија BYD држи чак 40 одсто кинеског тржишта електричних аутомобила, док је „Тесла“ заузео 11 одсто.