По речима Путина, покретање пруге Рашт-Астара омогућиће диверзификацију глобалних саобраћајних токова.
„Јединствена транспортна артерија 'Север-Југ', чији ће део бити железничка пруга Рашт-Астара, помоћи ће да се значајно диверзификују глобални саобраћајни токови. Транспорт новим коридором имаће значајне конкурентске предности. Конкретно, испорука робе из Санкт Петербурга у, рецимо, Мумбај трајаће око 10 дана. Поређења ради, традиционалним трговачким путевима за то је потребно до 30-45 дана. Дакле, значајно ће се уштедети и у погледу времена и трошкова“, рекао је руски лидер.
Како је додао, међународни коридор „Север-Југ“ користиће се за превоз хране и других пољопривредних производа у Иран, земље Персијског залива и Африке. Према томе, рута ће значајно допринети осигуравању глобалне прехрамбене безбедности, поручио је Путин.
Током разговора са председником Ирана, руски лидер је изразио наду да ће се њихови контакти наставити.
„Ово је заиста догађај за регион, за читаву светску саобраћајну инфраструктуру, за наше земље“, рекао је руски председник.
Са руске стране споразум о изградњи пруге Рашт-Астара потписао је министар саобраћаја Виталиј Савељев, а са иранске – министар путева и урбанизма Мехрад Базпаш.
Потпредседник Владе Русије Александар Новак допутовао је јуче у дводневну посету Ирану где је учествовао на састанку радне групе међународног транспортног коридора „Север-Југ“, мултимодалне руте од Санкт Петербурга до луке Мумај у Индији у дужини од 7.200 километара. На састанку је разговарано о реализацији пројекта изградње деонице пруге Рашт-Астара, последње железничке деонице међународног транспортног коридора „Север-Југ“.
Коридор је алтернатива морском путу који повезује Европу, земље Персијског залива и Индијског океана кроз Суецки канал. Постоје три руте међународног транспортног коридора: транскаспијска (железнице и луке), западна и источна (копнена). Рашт-Астара је последња деоница западне трасе, неопходна за рад пруге целом дужином коридора.
Како је раније саопштено, део пруге Рашт-Астара градиће две стране – руска и иранска. Дужина линије износиće 170 километара. Она ће повезати копнене деонице коридора „Север-Југ“ што ће омогућити да се повећа економска ефикасност транскаспијске руте. Процењује се да ће изградња пруге коштати 1,6 милијарди долара.