Кинески извоз аутомобила у периоду од јануара до марта порастао је за 58 одсто у односу на исти период прошле године и достигао је 1,07 милиона возила, наводи Кинеска асоцијација произвођача аутомобила.
Јапан је у истом периоду извезао 950.000 аутомобила, што је раст од шест одсто у односу на први квартал 2022, саопштила је Јапанска асоцијација произвођача аутомобила.
Кинески извоз аутомобила наставља да расте и у другом кварталу. Индустрија путничких возила очекује да укупан овогодишњи раст буде 30 одсто, на четири милиона комада.
Кина је 2009. године претекла САД и постала највеће светско тржиште за продају нових аутомобила. Кинеске власти помогле су домаћој индустрији електричних аутомобила нудећи пореске и олакшице за куповину, као и развијајући инфраструктуру за њихово пуњење, како би електрична возила постала део главног тржишта аутомобила.
Окретање Кине електричним возилима довело је и до раста извоза. Извоз таквих аутомобила у првом кварталу порастао је за чак 93 одсто, на 380.000 возила, па сада електрични аутомобили чине чак 40 одсто у укупном кинеском извозу.
Када су у питању компаније, кинеска подружница „Тесле“ највећи је извозник електричних аутомобила у тој земљи, са 90.000 комада. Следе SAIC Motor's са 50.000 и BYD са 30.000 возила.
„Теслина“ „гигафабрика“ у Шангају замишљена је као главни центар за производњу возила за тржишта Европе и Азије и извоз те компаније из Кине порастао је за 20 одсто. Када је „гигафабрика“ отворена 2019. године, имала је капацитет од 250.000 возила годишње, а сада може да их произведе чак 1,25 милиона, док је менаџмент затражио дозволе за проширење којим би капацитет достигао 1,75 милиона аутомобила.
Највише електричних аутомобила из Кине извози се у Белгију, Аустралију и на Тајланд. Велики извоз на Тајланд показује да Кина преузима тржишни примат и у југоисточној Азији, где су дуго доминирали јапански произвођачи.
Укупно је највећи извоз кинеских аутомобила ишао у Русију, где је завршило 140.0о0 возила, што је готово троструко више него у истом периоду прошле године, преноси агенција Никеи.
Највећи извозници на руско тржиште биле су компаније „Чери“ и „Грејт вол“.
Поред путничких аутомобила, Кина је драстично повећала и извоз камиона у Русију, на 30.000 комада у првом кварталу, што је седам пута више него у истом периоду 2022. После Русије, главна тржишта за кинеске камионе су Мексико, Белгија и Саудијска Арабија.