Аутомобилске компаније из Кине могле би да преузму око 15 одсто европског тржишта до 2025. године, пошто потражња и даље расте, а ЕУ најављује забрану нових аутомобила на фосилна горива почевши од 2035, наводи КПМГ.
Кинески електрични аутомобили - јефтинији и бољи
Био би то огроман скок за кинеске произвођаче аутомобила, јер њихова возила тренутно чине мање од 10 одсто од 1,1 милиона електричних аутомобила, колико је у Европи продато прошле године.
Британски стручњак за аутомобилску индустрију Џим Холдер, на питање да ли би европски произвођачи аутомобила требало да буду забринути због доласка кинеских возила, каже „апсолутно би требало да буду - кључна ствар је цена по којој се нека од ових возила нуде“.
„Прави страх за европске произвођаче је да су брендови који долазе са тако масовног тржишта какво је кинеско, мало приступачнији и мало бољи у неким случајевима, али и по питању неке технологије коју нуде“, каже он.
Просечна цена кинеског електричног возила била је 30.000 долара у Европи 2022. године, наводи се у извештају КПМГ, у поређењу са „Теслиним“ најјефтинијим моделом 3, који кошта преко 45.000 долара.
У извештају се додаје да је 2022. године на тржишту представљено 136 возила на нову енергију (НЕВ) (што означава електрична возила на батерије, плаг-ин хибриде и возила на горивне ћелије).
Препознатљивост бренда проблем у Европи
Препознатљивост неког аутомобилског бренда проблем је за кинеске произвођаче у Европи, иако је Кинезима помогло власништво над „Волвом“, МГ-ом и „Полестаром“, што су три најпродаванија кинеска електрична бренда у Европи 2022. Изворни кинески модели чинили су мање од два одсто продаје електричних возила у Европи.
„Знамо да су купци електричних возила много мање лојални бренду“, каже Холдер и додаје да кинески брендови имају дуг пут пред собом у Европи, али нема сумње да брзо долазе.
„Изградили су огромна тржишта у Кини која генеришу огроман профит и сада желе да улажу у глобалну експанзију. Рано су почели са електричним аутомобилима. Много су уложили у технологију. Имају, у неким случајевима, прилично ефикасне батерије доступне по прилично импресивним ценама. Чини се да то осваја најмање део потрошача у Европи“, додаје експерт.
Норберт Мејринг, стручњак КПМГ-а задужен за аутомобилску индустрију, каже да би кинески произођачи електричних возила могу да побољшају препознатљивост бренда сарадњом са локалним дилерима аутомобила или куповином више локалних брендова аутомобила.
Тако је кинески БИД, чије је седиште у Шангају, и који је претекао „Теслу“ као светски најпродаванији бренд возила нове енергије, недавно открио да би могао да изгради фабрику у Француској, преноси кинески ЦГТН.
Према Европском удружењу произвођача аутомобила, до 2030. године, три од сваких пет аутомобила у Европи биће електрични.