КУЛТУРА

Селекције „Нови мађарски филм” и “Северна Македонија у фокусу” на Фестивалу европског филма Палић

У оквиру 30. Фестивала европског филма Палић, који се одржава од 15. до 21. јула на Палићу и у Суботици, биће представљене селекција „Нови мађарски филм” и „Северна Македонија у фокусу”.
Sputnik
У селекцији „Нови мађарски филм” биће представљено шест остварења: „Чији сам ја пас?” Роберта Лакатоша, „Унук” Криштофа Деака, „Блокада” Адама Тошера, „Споредни ликови - фрагменти” Арпада Сопситса, „Источна ривијера” Данијела Тисекера и Балажа Леваија, и „Буди ми тата!” Габора Рохоњија.
У документарној сатири „Чији сам ја пас” редитеља Роберта Лакатоша, идеологије узгоја паса служе као метафоре човекове друштвене и националне политике.
Радња филма „Унук” Криштофа Деака прати смерног службеника Рудија које се претвара у другу особу, након што одлучи да неће дозволити бездушним телефонским преварантима да малтретирају његовог деду.
„Блокада” Адама Тошера прати дешавања 1990. године, када се Јожеф Антал, шест месеци након што је изабран за премијера, суочава се са најтежим тестом свог живота: таксисти блокирају целу земљу у знак протеста поводом драстичног пораста цена бензина.
Кадар из филма "Буди ми тата"
Филм приказује битке и натезања иза кулиса, као и приватни живот премијера који се носи са кризом, борећи се за демократију.
Друштвена драма „Споредни ликови - фрагменти” Арпада Сопситса приказује паралелно приче о три породице данас у руралној Мађарској.
На екрану се одвија живот богатог бизнисмена Арпада, његове супруге Франциске и њихове ћерке Бабите, фотографа Габора и његове девојке, керамичарке Едине, и затворског свештеника Тибора. Њихове судбине су испреплетене: многи од њих живе или су живели у истом граду, а њихови животи су суштински преокренути тајнама и злочинима који се откривају током филма.
Радња филма „Источна ривијера” Данијела Тисекера и Балажа Леваија смештена је у Мађарску средином осамдесетих година прошлог века.
Кадар из филма "Источна ривијера"
Ђури Маурер, виспрени аутомеханичар, има решење за све: сви великани довозе му своје аутомобиле. Ђури за неколико дана треба да оде одмор на француској ривијери са породицом, али то бива отежано са једним пасошем мањка. Изненада, Ђури добија идеју - породица позајмљује луксузни аутомобил који је у гаражи оставио имигрант из Мађарске.
„Буди ми тата!” Габора Рохоњија је прича о поновном сусрету оца и његовог детета – сада тинејџера – и покушају да се изгради међусобно поверење кроз причање прича пред спавање.

Северна Македонија у фокусу

У селекцији „Северна Македонија у фокусу” на програму ће бити шест филмова: „Чисто људски” Игора Иванова, „Најнесрећнији човек на свету” Теоне Стругар Митевске, „Исцелитељ” Гјорчета Ставреског, „Мими” Даријана Пејовског, „Снежана на крају мора умрети” Кристијана Ристеског и „Сестре” Дине Думе.
Кадар из филма "Најнесрећнији човек на свету"
Филм „Чисто људски” Игора Иванова приказује шест карактера у шест паметно испреплетених секвенци. Ово је драмска прича која приказује очајне особе које покушавају да преживе, у потрази за љубављу или искупљењем.
Радња филма „Најнесрећнији човек на свету” Теоне Стругар Митевске прати Асју, 40-годишњу слободну жену која живи у Сарајеву, а како би упознала нове људе, она суботу проводи на догађају за брза упознавања.
У филму „Исцелитељ” Гјорчета Ставреског слабо плаћени механичар даје свом оцу торту направљену од украдене марихуане како би му ублажио болове од рака, али га сатерују у ћошак криминалци који траже своју дрогу и радознале комшије које желе рецепт за „лековиту“ торту.
Кадар из филма "Споредни ликови-фрагменти"
„Мими” Даријана Пејовског прати истоимену главну протагонисткињу која је оставила мајку и мрачну тајну у свом селу да би дошла у престоницу на постдипломске студије. Упознаје Сару, бившу манекенку, а сада младу мајку са богатим мужем који је злоставља.
Док Мими ради ноћима у киоску свог старог стрица и повремено излази са муштеријама у пролазу, постаје јасно да она не жуди за Сариним мужем, већ за мајчинством.
У остварењу „Сестре”, тинејџерке Маја и Јана су нераздвојне и све раде заједно. Својеглава Јана обично води, а Маја је следи.
КУЛТУРА
Најбољи европски фестивал а није у ЕУ: Три деценије празника филма на Палићу
Коментар