У заједничком писму се наводи да Немачка истражује сумњиви терет са јахте, за коју се не зна ко је изнајмио. Берлин још увек утврђује тачан курс брода.
„Према проценама експерата, није искључено да су рониоци могли да поставе експлозив на гасоводима ‘Северни’ ток 1 и ‘Северни ток 2’, а који је постављен на дубини око 70-80 метара", наводи се у писму.
Истиче се да је тренутно немогуће установити ко је извршио диверзију и њихове мотиве, посебно на тему тога да ли је диверзијом руководила држава или државни субјект.
У немачкој истразу се спомиње компанија „Фериа Лавова" која је регистрована у Варшави и која је изнајмила јахту „Андромеда" од немачке компаније. Како су писали немачки медији, „Фериа Лавова" нема запослених, ни канцеларије, ни сајт и изгледа да је сумњива компанија. У истрази се разматра и о могућности учешћа и неких Украјинаца у диверзији.
Касније су и извори „Вол стрит џрнала" рекли да су немачки експерти све више уверени да је јахта „Андромеда" заиста и умешана у диверзију, јер је она обилазила свако место на коме је дошло до експлозије. Наводе да је јахта изнајмљена преко туристичке агнеције из Варшаве, која је део мреже украјинских лажних компанија, осумњичених за везе са украјинском обавештајном службом.
У Пољској су оспорили да су државне институција учествовале у догађају, али нису искључили да су пољске компаније могле бити повезане са диверзијом.
Експлозије на гасоводима „Северни ток 1“ и „Северни ток 2“ догодиле су се истовремено 26. септембра прошле године. Немачка, Данска и Шведска нису искључиле могућност да је реч о намерној диверзији, а Генерално тужилаштво Русије покренуло је кривични поступак о чину међународног тероризма.
Оператер гасовода, компанија „Норд стрим АГ“ саопштио је да је штета на гасоводима без преседана и да је немогуће проценити када ће она бити отклоњена.