ЕКОНОМИЈА

Сви детаљи: За које аутомобиле Европска унија заправо планира да укине извоз

Могућа забрана извоза половних аутомобила из Европске уније у такозване треће земље неће утицати на просечног возача у Србији, зато што се овај предлог, барем како сада ствари стоје, односи искључиво на половњаке који су на крају „животног века“.
Sputnik
То значи да ће половна возила која су технички исправна моћи несметано да се извозе из ЕУ, без обзира на годиште или километражу, а тако је наведено и у званичним документима на сајту Европске комисије, каже представник портала Половни аутомобили Петар Величковић.
На сајту Европске комисије се не наводи да би ограничавајући фактори била километража или година произоводње, већ фактори који утичу на то да ли је возило у тој мери оштећено да је његове кључне делове могуће заменити или поправити, или не, навео је Величковић за Танјуг.
Неки од тих критеријума, како је додао, јесте да ли је возило било у пожару, у полави, да ли му је изгорела кабина или моторни простор, да ли поправком кључних компоненти, волана мењача, возило изгубило оригинални идентитет, и да ли би тим променама, као што су сигурносни системи, било могуће заменити те делове или не.
То су, како Величковић каже, термини који подразумевају под појмом дотрајала возила
"Трентуно у Србију се не увози у великом броју овакви аутомобили", рекао је Величковић и нагласио да ипак и Србија има унутрашњу регулативу која захтева да возило при увозу буде технички исправно.
Нагласио је да са тог аспекта не очекује неке велике промене.
"Возила која су дошла до краја животног века - која не могу да се поправе, ни да се замене неки од њихових виталних делова, а којих на нивоу ЕУ их има око шест милиона сваке године, неће се извозити већ ће их ЕУ користи за друге сврхе'', рекао је Величковић поводом предлога ЕК, који ће по оцени ЕУ повећати безбедност у саобраћају и смањити загађење.
Портал подсећа да се у Србију сваке године увезе око 150.000 половних аутомобила, од којих је већина старости од 10 до 15 година и чија је цена најпримеренија џепу просечног возача.
Коментар