00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ПРОРОК
Ко се крије иза антисрпске кампање у Хрватској
20:51
8 мин
ВЕСТИ (реприза)
Да ли је кратак рок за продају НИС-а заправо притисак на Србију?
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Сви детаљи: За које аутомобиле Европска унија заправо планира да укине извоз

CC BY-SA 2.0 / Wikipedia/Helgi Halldórsson / Половни аутомобили
Половни аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 21.07.2023
Пратите нас
Могућа забрана извоза половних аутомобила из Европске уније у такозване треће земље неће утицати на просечног возача у Србији, зато што се овај предлог, барем како сада ствари стоје, односи искључиво на половњаке који су на крају „животног века“.
То значи да ће половна возила која су технички исправна моћи несметано да се извозе из ЕУ, без обзира на годиште или километражу, а тако је наведено и у званичним документима на сајту Европске комисије, каже представник портала Половни аутомобили Петар Величковић.
На сајту Европске комисије се не наводи да би ограничавајући фактори била километража или година произоводње, већ фактори који утичу на то да ли је возило у тој мери оштећено да је његове кључне делове могуће заменити или поправити, или не, навео је Величковић за Танјуг.
Неки од тих критеријума, како је додао, јесте да ли је возило било у пожару, у полави, да ли му је изгорела кабина или моторни простор, да ли поправком кључних компоненти, волана мењача, возило изгубило оригинални идентитет, и да ли би тим променама, као што су сигурносни системи, било могуће заменити те делове или не.
То су, како Величковић каже, термини који подразумевају под појмом дотрајала возила
"Трентуно у Србију се не увози у великом броју овакви аутомобили", рекао је Величковић и нагласио да ипак и Србија има унутрашњу регулативу која захтева да возило при увозу буде технички исправно.
Нагласио је да са тог аспекта не очекује неке велике промене.
"Возила која су дошла до краја животног века - која не могу да се поправе, ни да се замене неки од њихових виталних делова, а којих на нивоу ЕУ их има око шест милиона сваке године, неће се извозити већ ће их ЕУ користи за друге сврхе'', рекао је Величковић поводом предлога ЕК, који ће по оцени ЕУ повећати безбедност у саобраћају и смањити загађење.
Портал подсећа да се у Србију сваке године увезе око 150.000 половних аутомобила, од којих је већина старости од 10 до 15 година и чија је цена најпримеренија џепу просечног возача.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала