На Западу се аутомобил блиндира тако што се облаже кевларом (снажно синтетичко влакно отпорно на топлоту), који је непробојан за оружје малог калибра, па чак и за експлозивни вал. Међутим, кевлар није у стању да заштити од озбиљнијег оружја. Совјетски дизајнери су тада кренули другим путем. Направили су оклопну капсулу, а затим око ње склопили аутомобил. Није било могуће масовно производити оклопне капсуле, па их је направљено само 25, од којих су две биле намењене за испитивања. Цена ЗИЛ-4105 са оклопном капсулом, према оценама експертима, износила је око 600.000 америчких долара, али за совјетско руководство, које није штедело новац за сопствену безбедност, то је било ситно.
Овај аутомобил има највишу класу безбедности. Његова шасија је дизајнирана тако да се аутомобил не може преврнути. Оклоп, дебљине од 4 до 10 милиметара, направљен је од челика 68ХГСЛМН, који се сматра једним од најбољих на свету. Дебљина непробојног стакла на шофершајбни је 43 милиметара, а 47 милиметара на бочним и задњем прозору. Тестирања су показала да су задаци који су стављени пред конструкторима испуњени - заштита аутомобила ЗИЛ-4105 значајно је премашила заштиту његовог америчког пандана Cadillac Fleetwood Limousine.
Маса возила, у зависности од намене и уграђене опреме, кретала се од 5.160 до 5.225 килограма. Што се тиче техничких карактеристика овог аутомобила, оне су и даље импресивне.
Предње и задње кочнице су имале дискове. Запремина резервоара за гориво је 120 литара, али са потрошњом од 22 литра на 100 километара то уопште није много. Запремина система за хлађење била је 21,5 литара. Аутомобил је имао два акумулатора, две пумпе за гориво и два електрична кола. Мотор од 315 коњских снага убрзавао је овај нимало лак аутомобил од нуле до стотине за 13 секунди, а максимална брзина износила је 190 километара на сат. Такође, аутомобил је имао клима уређај. Али најупечатљивија ствар код аутомобила ЗИЛ-4105 је његова способност да се лако окрене на широком путу без скоро никаквог успоравања, као да је мали аутомобил. Истина, на уским улицама и у двориштима ЗИЛ-4150, са својим огромним димензијама, било је много теже - радијус окретања износио је 15 метара.
Производња ЗИЛ-4105 је прекинута 2000. године.