ЕКОНОМИЈА

Немци нису више што су били: Са чиме се суочава некадашња велесила ауто-индустрије

Немачкој прети губитак статуса велесиле аутомобилске индустрије, упозорава председник Немачког удружења аутомобилске индустрије (ВДА) Хилдегард Милер уочи сајма „ИАА Мобилити“.
Sputnik
Немачки произвођачи можда и могу да опстану без реформи, али Немачка би изгубила статус аутомобилског центра, рекла је шефица удружења за агенцију ДПА.
Кључни проблеми, по њој, су прекомерна регулатива, споре политичке одлуке и непостојање правног оквира за питања попут такозване вештачке интелигенције.
На првом месту је ипак структура трошкова, рекла је она, због које међународна конкурентност Немачке драматично слаби.

Високи трошкови енергије

У Немачкој су трошкови енергије знатно већи у односу на друге велике произвођаче аутомобила, прецизирала је Милерова.
Аутомобилска индустрија тражи од државе да привремено субвенционишецену електричне енергије како би спречила одлазак произвођача батерија и полупроводника из Немачке односно како би привукла стране компаније у највећу европску привреду.
Прошле недеље влада је компанијама најавила пореско растерећење у висини од 32 милијарде евра у идуће четири године, али субвенције за струју још су предмет расправа.
Канцелар Олаф Шолц отвориће у уторак сајам „ИАА Мобилити“, који окупља произвођаче аутомобила, добављаче, технолошке компаније, али и политичаре, напомиње ДПА, пренео је „Индекс“.
Коментар