РУСИЈА

И практично и романтично: Московљани сад могу на посао и - речним трамвајем /фото/

Московљани однедавно, поред метроа и друмског градског саобраћаја, за транспорт по граду имају на располагању и речне трамваје. То им даје могућност да током вожње уживају у романтичном погледу на руску престоницу са воде.
Sputnik
Савремени речни електрични бродови и плутајућа пристаништа представљају нову еру у превозу, креирану коришћењем најновијих руских технологија и опреме. Они су економични, еколошки прихватљиви и удобни за путнике. Са високим плафонима, панорамским прозорима и стакленим кровом и три велика екрана који информишу путнике о рути и станицама, ови бродови пружају несвакидашње искуство путовања.
Поред метроа и друмског градског саобраћаја, Московљани однедавно имају и речне трамваје.
Речни трамваји су почели да саобраћају по реци Москва 20. јуна 2023. године. Од почетка њиховог оперативног рада, нови вид превоза стекао је значајну популарност међу грађанима и посетиоцима града. Трамваји иду у интервалу од 20-25 минута, а у један стаје до 45 људи.
У предности оваквог вида кретања по Москви уверио се репортер Спутњика који се укрцао у речни трамвај на пристаништу Кијевска, једном од шест тачака одакле полазе бродићи градског превоза. Током вожње са воде се могу видети Руска влада, хотел Радисон Ројал, бизнис комплекс Москва сити.
Бизнис-комплекс Москва-Сити.
За 150 рубаља (170 динара), колико кошта карта, обезбедили сте себи сат времена ужитка на води. Додуше, карта је викендом дупло скупља – 300 рубаља (340 динара). Карта се може платити банкарском картом или претплатним картицама за московски градски превоз у које су урачунати значајни попусти, док је за децу до седам година улаз бесплатан.
Поглед на зграду руске владе са реке.
Притом, речни трамваји, који су узгред комплетно произведени у Русији, еколошки су прихватљиви, економични и тихи.
Засад постоји само једна линија којом саобраћа речни трамвај, али се до краја ове године планира још једна.
Пристаниште речног трамваја у Москви.
Свака пристанишна платформа је иновациона – пловећа станица са меким клупама за седење, вај-фајем, информационим дисплејем, уредним тоалетима и малим кафеом. Док чекате долазак трамваја могу се направити лепе фотографије са омање терасе.
Ову врсту превоза користе углавном људи који живе или раде у близини пристаништних станица, али има и доста туриста који на овај начин могу да за мање пара приуште себи обилазак града бродићем.
Значај реке Москве за град је огроман. Речни саобраћај престонице оживљава са моментом пуштања у рад Северне речне станице 2020. године. Становници и гости престонице моћи ће да крстаре реком Москвом и са Северне и Јужне речне станице.
Коментар