За тајну куповину кажу да је најбржи и најефикаснији начин добијања објективних података о нивоу пружене услуге. Анонимни истраживачи, тајни купци, понашају се као прави.
Најчешће без знања запослених улазе у продајне објекте и процењују различите аспекте пословања. Од тога да ли их је продавац ословио, био љубазан, понудио помоћ, до квалитета чистоће и осветљења у продајним објектима. Овај трговински ланац већ десет година користи услуге тајних купаца.
„Високо смо оцењени на одељењима свежег воћа и поврћа, меса, комуникације са купцима. Простора за унапређење има на самоуслужним касама. Из тог разлога смо увели хибридне касе које омогућавају да благајница буде на самој каси као и додатне едукације за самоуслужне касе као помоћ нашим купцима“, рекла је за РТС Наташа Павловић, директор маркетинга „Меркатор С“.
Процењује се да због лоше услуге и нељубазности готово 70 одсто потрошача напусти продајно место, а неки показатељи говоре да је пет пута скупље довести новог купца него задржати старог.
„Мистери шопинг истраживања су једна врста истраживања где имамо прилику да добијемо информације о објективном искуству корисника. Да проценимо да ли је потребно организовати додатне тренинге. Можемо поредити податке између различитих региона и између самих земаља уколико је у питању исти тип објеката. И такође, клијент има прилику да унапреди своју услугу кроз боље корисничко искуство“, каже Николина Ступар из агенције „Масми“.
Задовољан купац диже промет и представља бесплатну рекламу. Услуге тајних купаца најчешће користе банке, трговински ланци, бензинске пумпе и Ај-ти индустрија.