„Први и успешан лет модернизованог широкотрупног Ил-96-400М је демонстрација највишег нивоа компетенције руских конструкторских бироа и фабрика за производњу авиона. Авион не само да је задржао високе перформансе Ил-96-300, него је добио нове могућности за коришћење и транспорт“, рекао је Мантуров.
Авион, предвиђен за дуголинијске летове, представља модернизовану верзију летелице Ил-96-300. Труп је дужи за 9,35 метара, има снажнији мотор ПС-90А1 и може да прими до 370 путника.
„Захваљујући новој, савременој опреми за навигацију и радио-комуникацију, повећава се безбедност и поузданост лета, док су у аеродинамичком изгледу, конструкцијама и системима авиона искориштена решења која обезбеђују ефикасност приликом употребе“, нагласио је Мантуров.
Лет је изведен на висини до 2.000 метара, брзином до 390 km/h и трајао је 26 минута. Током лета проверена је стабилност и могућност управљања летелицом, оперативност система, мотора и радио-техничке опреме. Тестирање је прошло према плану. Потврђен је стабилан рад руских система и опреме, од којих су већину направила предузећа државне корпорације „Ростех“.
„Авион ће обезбедити транспорт терета, као и транспортну доступност до различитих региона земље. Максимални домет лета, посебно у двокласној путничкој конфигурацији износиће 8.100 km. Први лет Ил-96-400М показује да руска индустрија има све потребне технологије за прављење широкотрупних авиона намењених за дуге релације. Прављење оваквих авиона је јединствена компетенција која ће помоћи да се обезбеди технолошки суверенитет земље“, прокоментарисао је шеф „Ростеха“ Сергеј Чемезов.
По речима генералног директора Уједињене авио-производне корпорације Јурија Сљусара, са новим Ил-96-400М биће замењени страни аналоги.