„Бол није нимало умањен, он живи у свима нама и обавезује нас на активности које ће значити поруку свету да се више никада и нигде овакво зло не догоди“, рекла је она за Танјуг.
Навела је и да свака школа мора да има најбоље и психолога и педагога или бар једног од та два стручњака, и да ће они бити чланови тима и у сарадњи са родитељима, са наставницима, са децом сви заједно радити на превенцији насиља.
„Сви функционишемо са осећањем пораза и туге, али свесни чињенице да основно и средње и високошколско образовање мора да направи кораке ка реализацији програма који значе и образовање и васпитање и на томе се много ради“, рекла је министарка.
Она је навела да без обзира на то што је и Влада Србије учинила довољан напор да пре свега буде у комуникацији са породицама деце које нема, да се брзим корацима ради на идеји о меморијалном центру.
Када је реч о меморијалном центру и томе шта је урађено поводом тога, министарка каже да се управо припремају услови за формирање стручног тима који ће у договору са родитељима деце које нема и породицом страдалог чувара Драгана осмислити идејну поруку меморијалног центра.
„Након тога ће нам бити представљена одређена архитектонска решења и сви остали сегменти о којима ће наравно бити речи“, рекла је Ђукић Дејановић.
Према речима министарке, држава је читав низ мера, пре свега везаних за превенцију таквих догађања учинила и кроз упутства која је послала свим основним и средњим школама, кроз рад комисија о менталном здрављу при Влади Србије којом је, према њеним речима, најдуже председавала премијерка Ана Брнабић.
„Укључивање стручњака свих врста, пре свега психолога, стручњака са Филозофског факултета, Института за ментално здравље у сарадњи са Министарством унутрашњих послова и Министарством здравља, читав низ програма, радионица, едукација свих учесника у образовању“, рекла је министарка и истакла да сматра да је то дало неке почетне резултате.
Она је оценила да се резултати огледају у томе што родитељи мало мање брину за безбедност деце када одлазе на екскурзије, када одлазе у школу.
„Школа мора бити безбедан простор, а не само простор у којем се реализује образовно-васпитни програм“, истакла је Ђукић Дејановић.