Маерск је 15. децембра обуставио пловидбу у том подручју након што су Хути напали дроновима танкер компаније. Превозник је одлучио да преусмери бродове који су требали да прођу кроз Црвено море и Аденски залив, на пут око Африке и Рта добре наде.
Компанија је саопштила да је под знаком питања 15 рута које превозе терет између Азије и Европе, као и из источне обале САД и Блиског истока. Време путовања се повећало и више од 150 танкера је морало да промени курс. Неки су померили датуме упловљавања у луке за март.
Друге велике компаније, укључујући немачког оператера Хапаг-Лојд, такође су морале да промене курс пловидбе – уместо дуж Црвеног мора, сада плове поред Рта добре наде. Како наводи Блумберг, свака пошиљка кошта додатних милион долара и касни седам до десет дана. Директор компаније Ролф Хабен Јансен је, одговарајући на питање колико би ситуација могла да потраје, агенцији рекао: у питању су, у најбољем случају, дани или недеље.
„Али, наравно, постоје сценарији у којима ће то трајати дуже“, признао је он.
Постоје и проблеми са транспортом у Панамском каналу, настали су због суше. Пад нивоа воде у каналу довео је до смањења његовог капацитета.
Догађаје протекле недеље у емисији „Од четвртка до четвртка“ коментарисао је адвокат Горан Петронијевић: