https://sputnikportal.rs/20231224/huti-izazvali-haos-u-crvenom-moru-koji-bi-mogao-da-traje-mesecima-1165552270.html
Хути изазвали хаос у Црвеном мору који би могао да траје месецима
Хути изазвали хаос у Црвеном мору који би могао да траје месецима
Sputnik Србија
Данска компанија Маерск, други по величини светски превозник контејнера, верује да би хаос у Црвеном мору, изазван нападима јеменских побуњеника Хута на... 24.12.2023, Sputnik Србија
2023-12-24T11:20+0100
2023-12-24T11:20+0100
2023-12-24T11:20+0100
свет
свет
свет – политика
хути
јемен
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/13/1165326677_0:123:3204:1925_1920x0_80_0_0_a5236f16fc9874a0ae149bbb678cc0fa.jpg
Маерск је 15. децембра обуставио пловидбу у том подручју након што су Хути напали дроновима танкер компаније. Превозник је одлучио да преусмери бродове који су требали да прођу кроз Црвено море и Аденски залив, на пут око Африке и Рта добре наде.Компанија је саопштила да је под знаком питања 15 рута које превозе терет између Азије и Европе, као и из источне обале САД и Блиског истока. Време путовања се повећало и више од 150 танкера је морало да промени курс. Неки су померили датуме упловљавања у луке за март.Друге велике компаније, укључујући немачког оператера Хапаг-Лојд, такође су морале да промене курс пловидбе – уместо дуж Црвеног мора, сада плове поред Рта добре наде. Како наводи Блумберг, свака пошиљка кошта додатних милион долара и касни седам до десет дана. Директор компаније Ролф Хабен Јансен је, одговарајући на питање колико би ситуација могла да потраје, агенцији рекао: у питању су, у најбољем случају, дани или недеље.„Али, наравно, постоје сценарији у којима ће то трајати дуже“, признао је он.Постоје и проблеми са транспортом у Панамском каналу, настали су због суше. Пад нивоа воде у каналу довео је до смањења његовог капацитета.Догађаје протекле недеље у емисији „Од четвртка до четвртка“ коментарисао је адвокат Горан Петронијевић:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/13/1165326677_238:0:2967:2047_1920x0_80_0_0_c0ff0133c8c96d2a6e63be204c11267c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, свет – политика, хути, јемен
свет, свет – политика, хути, јемен
Хути изазвали хаос у Црвеном мору који би могао да траје месецима
Данска компанија Маерск, други по величини светски превозник контејнера, верује да би хаос у Црвеном мору, изазван нападима јеменских побуњеника Хута на комерцијалне бродове, могао да потраје месецима, преноси Блумберг.
Маерск је 15. децембра обуставио пловидбу у том подручју након што су Хути напали дроновима танкер компаније. Превозник је одлучио да преусмери бродове који су требали да прођу кроз Црвено море и Аденски залив, на пут око Африке и Рта добре наде.
Компанија је саопштила да је под знаком питања 15 рута које превозе терет између Азије и Европе, као и из источне обале САД и Блиског истока. Време путовања се повећало и више од 150 танкера је морало да промени курс. Неки су померили датуме упловљавања у луке за март.
Друге велике компаније, укључујући немачког оператера Хапаг-Лојд, такође су морале да промене курс пловидбе – уместо дуж Црвеног мора, сада плове поред Рта добре наде. Како наводи Блумберг, свака пошиљка кошта додатних милион долара и касни седам до десет дана. Директор компаније Ролф Хабен Јансен је, одговарајући на питање колико би ситуација могла да потраје, агенцији рекао: у питању су, у најбољем случају, дани или недеље.
„Али, наравно, постоје сценарији у којима ће то трајати дуже“, признао је он.
Постоје и проблеми са транспортом у Панамском каналу, настали су због суше. Пад нивоа воде у каналу довео је до смањења његовог капацитета.
Догађаје протекле недеље у емисији „Од четвртка до четвртка“ коментарисао је адвокат Горан Петронијевић: