Наводи се да ће то омогућити да се значајно уштеде ресурси приликом организовања транспорта робе Северним морским путем.
Лед који се формира од десалинизоване воде много је јачи од леда од сланих морских вода, што је важно да се узме у обзир приликом припреме и планирања рута морских ледоломаца.
Резултати вишегодишњих мерења експедиција у морима руског Арктика и методе новог алгоритма омогућавају експертима да значајно побољшају прогнозе за мапирање подручја формирања новог леда на Арктику.
Наводи се да је овај развој научника посебно актуелан за организацију пловидбе дуж Северног морског пута у тешким условима, укључујући и велике површине прекривене свежим ледом.
„Примена нове технологије омогућава да се значајно уштеди време и материјални ресурси приликом пловодбе и организације маршрута на Арктичку“, наводи се у саопштењу.
Државна руска корпорација „Росатом“, инфраструктурни оператер Северног морског пута, током зимско-јесење сезоне 2023/2024 године је организовала током целе године навигацију у источном делу Северног морског пута.
То захтева бољи приступ праћењу и предвиђању стања леда у овом још недовољно истраженом воденом подручју, појаснио је Александар Осадчијев експерт лабораторије арктичке океанологије Координационог центра МФТИ.
Директор Координационог центра МФТИ Наталија Степанова је изјавила да научни колектив планира да припреми алгоритам како би се применио у индустрији и додала да је за њега заинтересована највећа руска бродарска компанија „Совкомфлот“.