Лансирање производа у понедељак прва је комерцијализација технологије која је освојила прошлогодишњу Иг Нобела, награде за неуобичајену науку.
„Кирин“ ће на интернету продати само 200 електричних кашика по цени од око 117 евра и ограничену количину у једној јапанској продавници у јуну, али се нада да ће продати милион примерака широм света за пет година. Продаја у иностранству почеће следеће године.
Кашика, израђена од пластике и метала, развијена је у сарадњи са професором Универзитета Меији ХомеијемМијашитом, који је претходно показао како електрични штапићи за јело појачавају укусе, у овом случају сланост.
„Кирин“, компанија која покушава да из продаје пића уђе и у област здравства, тврди да је ова технологија посебно важна за Јапан јер одрасла особа у тој земљи у просеку дневно конзумира 10 грама соли, што је дупло више од препоруке Светске здравствене организације.
Прекомерна конзумација соли повезана је са високим крвним притиском, можданим ударом и другим болестима.
„Јапан има кухињу која фаворизује слане укусе“, изјавила је Аи Сато, истраживач „Кирина“. Јапанци у целини морају да смање унос соли, али напуштање старих навика у исхрани може бити тешко. То нас је довело до развоја ове електричне кашике“, напоменула је она, пренео је „Пословни дневник“.
Кашика је тешка око 60 грама и ради на пуњиву литијумску батерију.
Погледајте и: