Како се наводи у саопштењу, на аутомобиле фирме Би-Вај-Ди (BYD) ће се убудуће односити царина од 17,4 одсто, компанија Гили (Geely) ће плаћати 19,9 одсто, а Ес-Еј-Ај-Си (SAIC) 37,6 одсто.
Остали кинески произвођачи аутомобила ће плаћати царине од 20,8 одсто, док компаније које нису сарађивале у истрази ЕУ о субвенцијама очекује царина од 37,6 одсто.
У поређењу са стопама унапред објављеним 12. јуна 2024. године, привремене царине су благо кориговане наниже на основу коментара о тачности калкулација које су доставиле заинтересоване стране.
Како се наводи, царине се уводе девет месеци након покретања истраге о наводним субвенцијама у Кини пошто је ЕК закључила да кинески произвођачи електричних возила профитирају од неоправданог субвенционисања, чиме се наноси штета произвођачима електричних возила у Европи.
Консултације са кинеском владом интензивиране су последњих недеља, а контакти са Пекингом се настављају на техничком нивоу да би се постигло решење које је компатибилно са правилима Светске трговинске организације, додаје се на сајту ЕК, преноси Танјуг.
Ове привремене царине ће се примењивати се од 5. јула 2024. године, у трајању од највише четири месеца. У том року се мора донети коначна одлука о царинама и то гласањем држава чланица Европске уније.
Ако царине на увоз кинеских електричних аутомобила буду усвојене, важиће наредних пет година.
Погледајте и: