Истраживање о употреби информационо-комуникационих технологија у Србији показује да су у последња три месеца мушкарци користили интернет више од жена.
У истом периоду куповину преко интернета обавило је нешто више од половине интернет корисника, а највећи број њих онлајн купује одећу и спортске производе. У последња три месеца мање од половине њих – 41 одсто – користило је интернет банкарство.
Ово истраживање такође је показало да телевизор има 97 процената домаћинстава, а заступљеност рачунара у домаћинствима износи 73,4 одсто.
Статистички подаци показују да 89 одсто корисника интернета користи фиксну широкопојасну интернет конекцију, док мобилну широкопојасну интернет конекцију има 77,5 одсто домаћинстава.
У последња три месеца преко 90 одсто особа користило је интернет више пута у току дана. За потребе пословања интернет користи сто одсто предузећа, док веб-сајт поседује 85 одсто њих. Током протекле године 28 одсто предузећа продавало је производе или нудило услуге путем интернета.
Занимљиве разлике
Истраживање је спроведено на узорку од 2.800 домаћинстава и 2.800 особа, узраста од 16 до 74 године.
Разлике се могу уочити и када се упореди заступљеност рачунара у градским и осталим деловима Србије – у урбаним крајевима 82 одсто домаћинстава, наспрам 62 процента у руралним областима.
Јаз у погледу заступљености рачунара у домаћинствима видљив је код структуре домаћинстава према месечном приходу. Рачунар већином поседују домаћинства која имају месечни приход који премашује 600 евра, док учешће домаћинстава с приходом до 300 евра износи свега 48 одсто.
Интернет се у највећој мери користи за слање онлајн порука преко Воцапа, Вајбера, Скајпа и Месинџера, као и за телефонирање, пријем порука, односно видео-разговоре.
Истраживање такође показује да 37 одсто интернет популације користи услуге уместо да остварује личне контакте или да посећује јавне установе или органе администрације. Преко 1.415.000 особа користи веб-сајт или апликације јавне управе за добијање информација, а истраживање показује и да трећина интернет популације користи нет за добијање информација са веб-сајта јавних институција, а четвртина њих за преузимање званичних образаца.
Погледајте и: