https://sputnikportal.rs/20241109/vise-od-80-odsto-gradjana-srbije-ima-nalog-na-drustvenim-mrezama-1179338646.html
Више од 80 одсто грађана Србије има налог на друштвеним мрежама
Више од 80 одсто грађана Србије има налог на друштвеним мрежама
Sputnik Србија
Скоро 90 одсто домаћинстава у нашој земљи поседује интернет прикључак, а више од 80 одсто грађана има налог на друштвеним мрежама, показује истраживање... 09.11.2024, Sputnik Србија
2024-11-09T22:55+0100
2024-11-09T22:55+0100
2024-11-09T22:55+0100
друштво
друштво
србија – друштво
интернет
друштвене мреже
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_0:0:3641:2048_1920x0_80_0_0_a917c98e87ca7a3420bcc7a013c5ad7f.jpg
Истраживање о употреби информационо-комуникационих технологија у Србији показује да су у последња три месеца мушкарци користили интернет више од жена.У истом периоду куповину преко интернета обавило је нешто више од половине интернет корисника, а највећи број њих онлајн купује одећу и спортске производе. У последња три месеца мање од половине њих – 41 одсто – користило је интернет банкарство.Ово истраживање такође је показало да телевизор има 97 процената домаћинстава, а заступљеност рачунара у домаћинствима износи 73,4 одсто.Статистички подаци показују да 89 одсто корисника интернета користи фиксну широкопојасну интернет конекцију, док мобилну широкопојасну интернет конекцију има 77,5 одсто домаћинстава.У последња три месеца преко 90 одсто особа користило је интернет више пута у току дана. За потребе пословања интернет користи сто одсто предузећа, док веб-сајт поседује 85 одсто њих. Током протекле године 28 одсто предузећа продавало је производе или нудило услуге путем интернета.Занимљиве разликеИстраживање је спроведено на узорку од 2.800 домаћинстава и 2.800 особа, узраста од 16 до 74 године.Разлике се могу уочити и када се упореди заступљеност рачунара у градским и осталим деловима Србије – у урбаним крајевима 82 одсто домаћинстава, наспрам 62 процента у руралним областима.Јаз у погледу заступљености рачунара у домаћинствима видљив је код структуре домаћинстава према месечном приходу. Рачунар већином поседују домаћинства која имају месечни приход који премашује 600 евра, док учешће домаћинстава с приходом до 300 евра износи свега 48 одсто.Интернет се у највећој мери користи за слање онлајн порука преко Воцапа, Вајбера, Скајпа и Месинџера, као и за телефонирање, пријем порука, односно видео-разговоре.Истраживање такође показује да 37 одсто интернет популације користи услуге уместо да остварује личне контакте или да посећује јавне установе или органе администрације. Преко 1.415.000 особа користи веб-сајт или апликације јавне управе за добијање информација, а истраживање показује и да трећина интернет популације користи нет за добијање информација са веб-сајта јавних институција, а четвртина њих за преузимање званичних образаца.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_323:0:3054:2048_1920x0_80_0_0_e4cd99a1ec10c9bf571e61a34acd18ce.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, србија – друштво, интернет, друштвене мреже
друштво, србија – друштво, интернет, друштвене мреже
Више од 80 одсто грађана Србије има налог на друштвеним мрежама
Скоро 90 одсто домаћинстава у нашој земљи поседује интернет прикључак, а више од 80 одсто грађана има налог на друштвеним мрежама, показује истраживање Републичког завода за статистику.
Истраживање о употреби информационо-комуникационих технологија у Србији показује да су у последња три месеца мушкарци користили интернет више од жена.
У истом периоду куповину преко интернета обавило је нешто више од половине интернет корисника, а највећи број њих онлајн купује одећу и спортске производе. У последња три месеца мање од половине њих – 41 одсто – користило је интернет банкарство.
Ово истраживање такође је показало да телевизор има 97 процената домаћинстава, а заступљеност рачунара у домаћинствима износи 73,4 одсто.
Статистички подаци показују да 89 одсто корисника интернета користи фиксну широкопојасну интернет конекцију, док мобилну широкопојасну интернет конекцију има 77,5 одсто домаћинстава.
У последња три месеца преко 90 одсто особа користило је интернет више пута у току дана. За потребе пословања интернет користи сто одсто предузећа, док веб-сајт поседује 85 одсто њих. Током протекле године 28 одсто предузећа продавало је производе или нудило услуге путем интернета.
Истраживање је спроведено на узорку од 2.800 домаћинстава и 2.800 особа, узраста од 16 до 74 године.
Разлике се могу уочити и када се упореди заступљеност рачунара у градским и осталим деловима Србије – у урбаним крајевима 82 одсто домаћинстава, наспрам 62 процента у руралним областима.
Јаз у погледу заступљености рачунара у домаћинствима видљив је код структуре домаћинстава према месечном приходу. Рачунар већином поседују домаћинства која имају месечни приход који премашује 600 евра, док учешће домаћинстава с приходом до 300 евра износи свега 48 одсто.
Интернет се у највећој мери користи за слање онлајн порука преко Воцапа, Вајбера, Скајпа и Месинџера, као и за телефонирање, пријем порука, односно видео-разговоре.
Истраживање такође показује да 37 одсто интернет популације користи услуге уместо да остварује личне контакте или да посећује јавне установе или органе администрације. Преко 1.415.000 особа користи веб-сајт или апликације јавне управе за добијање информација, а истраживање показује и да трећина интернет популације користи нет за добијање информација са веб-сајта јавних институција, а четвртина њих за преузимање званичних образаца.