У образложењу предлога наводи се да је у претходном периоду више престижних иностраних универзитета исказало интерес да отпочне са радом у Србији као и да би се, имајући у виду да један број држављана Србије уписује студије на иностраним универзитетима, на тај начин створиле могућности да се одређени студијски програми реализују у Србији што би допринело и смањењу трошкова студирања.
У предлогу закона наводи се да Министарство просвете може да изда дозволу за рад иностраној високошколској установи за извођење студијских програма основних академских студија, мастер академских студија и докторских академских студија на основу споразума који Министарство потписује са иностраном високошколском установом.
Како се наводи, споразум обавезно садржи елементе којима се уређују питања која се односе на организацију рада и начин финансирања рада иностране високошколске установе ангажовање наставног особља, режим студија, упис студената и начин организовања наставе.
Такође, споразумом се регулише и питање начина плаћања накнада студената за школарину и друге трошкове као и друга питања од значаја за извођење студијских програма основних академских студија, мастер академских студија и докторских академских студија.
„У циљу унапређења делатности и подизања квалитета рада, за накнаду школарине односно дела школарине студената као и за друге трошкове студената држављана Србије који упишу студије на високошколској установи која има дозволу за рад средства могу бити обезбеђена из буџета Србије“, стоји у предлогу Закона.
Услов за издавање дозволе за рад је да је инострана високошколска установа акредитована у држави у којој има седиште и да су студијски програми за које добија дозволу за рад акредитовани у држави у којој има седиште.
Према предложеној допуни Закона инострана високошколска установа делатност обавља у представништву које се наводи у дозволи за рад која се обнавља на сваких седам година под законом дефинисаним условима.
„Допуном Закона се стварају услови да иностране високошколске установе могу да обављају делатност у Републици Србији. Наведено питање није могуће било решити применом важећих одредаба Закона, већ је нужно извршити допуну како би се регулисало наведено питање“, стоји у образложењу.
Додаје се да је предлог усаглашен са Стратегијом развоја образовања и васпитања у Србији до 2030. године, као и да се значај измене огледа у постизању повећаног квалитета, релевантности и праведности високог образовања.
Погледајте и: