ЕКОНОМИЈА

Трговински рат САД и Кине погодио луксузне брендове из Европе

Власници европских компанија луксузне робе „Луј Витон“ (ЛВМХ) и „Гучи“ суочавају се са пословним потешкоћама у Кини због трговинског рата Пекинга и Вашингтона и пада цена на кинеском тржишту некретнина.
Sputnik
"Потрошња Кинеза на луксузне производе погођена је падом цена некретнина и неизвесностима око трговинског рата са САД", изјавио је неименовани економски аналитичар, преноси портал "Саут Чајна морнинг пост".
Стални пад цена на кинеском тржишту некретнина такође не подстиче потрошачко расположење јер су цене нових станова у Кини пале су за 0,1 одсто у марту, што је, према званичним подацима, 22. узастопни месец пада цена некретнина.
Власник брендова „Луј Витон“ и „Кристијан Диор“ забележио је пад продаје у првом кварталу ове године од три одсто на 20,3 милијарде евра (23 милијарде долара), изгубивши позицију најснажније европске пословне групације за луксузну робу у корист ривалске компаније „Хермес“.
Продаја у свим сегментима ЛВМХ је опала осим у категорији сатова и накита, а слабија потражња за коњаком у Кини и у САД довела је до пада продаје од девет одсто, највећег у свим категоријама.
Ови резултати одражавају континуирани пад потрошње на луксузне производе у Кини који је прошле године износио од 18 до 20 одсто, наводи се у јануарском извештају америчке консултантске компанија „Bain & Co“.
Погледајте и:
Коментар