Саветник председника Привредне коморе Србије (ПКС) Вељко Јовановић изјавио је да је на седници групације произвођача ракије и алкохолних пића, одржаној током фестивала, потекла иницијатива брендирања шљивовице и ракије као националног и регионалног бренда.
Јовановић је за Танјуг казао да су се током састанка разматрали поједини датуми у децембру, који би били проглашени за „Светски дан шљивовице“ и оценио је да су велике шансе за његово проглашење.
Он је подсетио да су на листу светске нематеријалне баштине Унеска уписане шљивовица, односно технологија производње и знања и истакао да је Балкан регион одакле би требало да крене брендирање ракије на тржиштима где то пиће још није препознато.
„Тих тржишта је много. Шансе су огромне, али негде смо се руководили искуствима, као што је код Ирског вискија, који је у једном тренутку готово био нестао са тржишта, а онда победио малтене шкотски виски када је реч о популарности“, рекао је Јовановић.
Додао је и да је у Србији регистровано више од 1.000 произвођача ракије, чији број, према његовим речима, расте и нагласио да је битна размена знања између дестилерија.
Директорка ПКС за регион Ужице Ана Лапчевић казала је да је Београдски фестивал ракије препознат као један од најцењенијих манифестација и додала је да је током фестивала одржано оцењивање различитих узорака ракије набављених у промету, а који је важан сегмент манифестације.
Навела је да је ове године током манифестације први пут водила курс дегустације, односно сензорске анализе, што је како каже, један корак да се унапреди знање потрошача ракије.
Она је оценила и да је шљива, као воће, сировина која даје најкомплексније и јако алкохолно пиће у категорији воћних ракија.