Да ли ће Фолксваген бити симбол и моћи и краха немачке привреде

Sputnik
Данас је са траке Фолксвагенове фабрике у Дрездену изашао последњи аутомобил. Затварање погона у Немачкој представља први такав случај у историји чувене компаније са седиштем у Волфсбургу. Компанија која планира да до 2030. године отпусти 35.000 радника на крају септембра ове године је пријавила нето губитак од милијарду евра.
Да ли ће Фолксваген, понос немачке индустрије, симболичног назива – народни ауто, бити и симбол најаве краја немачке, па и европске привреде какву знамо? Да ли је касно за прилагођавање и претварање погона у Дрездену у иновациони кампус са фокусом на вештачку интелигенцију, роботику, микроелектронику и дизајн чипова? Хоћемо ли сведочити пропасти некада моћних компанија које нису успеле да се прилагоде тржишту и издрже притисак високе цене енергената и америчких царина? Шта чека немачку и европску привреду?
О томе са професором Економског факултета, који је однедавно у пензији, др Љубодрагом Савићем у емисији „Енергија Спутњика“ разговара новинарка Мира Канкараш Тркља.
Коментар