00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Шта значи одлука о употреби војске у цивилне сврхе

© Tanjug / Ministarstvo odbrane/JOVO MAMULA/Припадници ВС у месту Жагубица помажу у откалањању штете после поплава које су задесиле зајечарки округ
Припадници ВС у месту Жагубица помажу у откалањању штете после поплава које су задесиле зајечарки округ  - Sputnik Србија
Пратите нас
Одлука о употреби Војске Србије у цивилне сврхе коју би по наводима Танјуга данас требало да донесе председник Србије Александар Вучић регулисана је Законом о Војсци Србије.

Члан 2 тог закона предвиђа да председник Републике или министар одбране по овлашћењу председника Србије, може одлучити да Војска Србије надлежном државном органу, односно организацији, органу аутономних покрајина и органу јединица локалне самоуправе, на њихов захтев, пружи помоћ ради заштите живота и безбедности људи и имовине, заштите животне средине или из других разлога утврђених законом.

Председник је синоћ примио процену Министарства одбране да ризици и претње поводом пандемије коронавируса захтевају доношење хитних мера из надлежности председника Србије.

Министар одбране Александар Вулин је рекао да је сада на председнику Србије да одлучи како и на који начин ће искористити своја уставна овлашћења и ставити све службе у функцију живота и здравља грађана.

Танјуг наводи да би употреба војске у цивилне сврхе могла бити корак ка увођењу ванредног стања, које је, иначе, регулисано члановима 87 и 88 Закона о одбрани.

У члану 88 се наводи да се заједнички предлог за проглашење ратног или ванредног стања утврђује на основу процене ризика и претњи по безбедност Републике и њених грађана.

„Процена из става 1. овог члана коју министар одбране истовремено доставља председнику Републике и председнику Владе, садржи оцену угрожености и последице које су услед тога наступиле или могу наступити“, наводи се.

Председник јуче на конференцији за новинаре није искључио увођење ванредног стања, у складу са проценом ситуације.

Ванредно стање се уводи уколико министар одбране пошаље врховном командату, председнику државе, писмо да је угрожена безбедност државе, затим га шаљемо у скупштину, али, пошто је забрањено окупљање више од 100 људи, могуће је да председник Србије, председник скупштине и владе, заједничким, троструким потписом уведу ванредно стање. Онда знате шта то значи. Ако се уведе ванредно стање нема више кафића, барова, бисокопа, позоришта, већ војска на улице, зна се шта на граници и тако даље", рекао је Вучић.

© AP Photo / Michael ProbstУ току трајања ванредног стања могу да се ограниче одређена уставна права.
Шта значи одлука о употреби војске у цивилне сврхе - Sputnik Србија
У току трајања ванредног стања могу да се ограниче одређена уставна права.

Ванредно стање, према његовим речима, подразумева најтеже могуће мере.

„Ванредно стање захтева потпуну изолацију“, рекао је Вучић.

Ванредно стање траје најдуже 180 дана

Професор Уставног права Слободан Орловић рекао је за Танјуг да ванредно стање у земљи проглашава Народна скупштина ако је угрожена држава и народ због елементарне катастрофе или болести (земљотрес, пожар, побуна, епидемија. . . ).

У току трајања ванредног стања могу да се ограниче одређена уставна права, међу њима и бирачко право, што би, како наводи професор, ако се донесе и одлука о увођењу ванредног стања, могло да доведе до одлагања априлских избора.

Орловић напомиње да ванредно стање може да траје најдуже 180 дана, односно два пута по 90 дана.

Мере током ванредног стања, како је указао, доноси Народна скупштина, а ако народни посланици не могу да се окупе, мере доноси Влада уз супотпис председника Републике.

„Мере су заправо ограничења људских права гарантованих Уставом, а које ће мере бити донете одлучује се у складу са потребама новонастале ситуације, на пример, ограничење слободе кретања, ограничење слободе окупљања, обавеза здравствених контрола, ограничење права на образовање (затварање школа) и друго“, рекао је Орловић.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала