Валериј, каква су осећања после прве вожње? Да ли се досадашње машиновође боје „конкуренције“?
Робот вози глатко и поуздано, тако да се чак нисам ни држао за рукохват. Ни после 2017. године кабина машиновође неће бити потпуно празна, тако да никаква масовна отпуштања нису предвиђена.
Инжењери упоређују нови систем са „круз контролом“ у аутомобилу: такође је створен ради удобности, али за испуњавање оних одлука, које је донео „возач“…
Обим рада машиновођа ће бити смањен, и можда они неће бити толико оптерећени и запослени као сад, јер престонички метро дневно превезе до 9 милиона путника. Машиновође ће надгледати рад система и управљаће отварањем и затварањем врата.
То је оно о чему је пре 2 године говорио заменик начелника московског метроа Александар Вајсбурд: „када је шпиц, аутоматика не може да замени човека“?
Један од машиновођа је на ту тему испричао да се пре пар година на једном од вагона који су били на тестирању нису затворила врата и он је кренуо да их затвори ручно, а у међувремену се активирао аутопилот и воз је кренуо без машиновође. Он је морао да „сустигне“ воз на следећој станици. То јест, људско око је увек неопходно. Аутопилот је добра ствар, али ако машиновођа види нешто што није онако како би требало да буде, један покрет руке и возом наставља да управља човек.
Због техничких особина, систем аутоматског управљања возовима у метроу, биће програмиран посебно за сваку линију. Московски метро има укупно 12 линија, укупне дужине више од 300 километара.