00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Оружје спекуланата. Како се може зарадити на рејтинзима?

© Sputnik / Виталиј Белоусов / Уђи у базу фотографијаЛоготип агенције Fitch Ratings
Логотип агенције Fitch Ratings - Sputnik Србија
Пратите нас
У наше време рејтиншке агенције су значајно ојачале своје позиције. Оне дају оцене практично читавом спектру финансијских услуга, и заправо су завладале целим светом. Међу њима, најпознатије су Standard and Poor’s и Fitch и Moody’s.

Све те компаније су пореклом из САД, подсећа  шеф управе Руске међународне банке Евгениј Ретјунски:

„Услуге су прилично монополизоване, ако говоримо о међународном тржишту. То су у суштини три највеће рејтиншке агенције. Фактички, они зарађују не само на давању оцена банака и корпорација, него још и на издавању, на пример, хартија од вредности. То су јефтине услуге. Нико не наручује тек тако процену рејтинга. Увек постоји некакав конкретни интерес. Било да је то издавање хартија од вредности, било да је излаз на тржиште дугова.“

Америчка тројка је постала толико утицајна да је засенила све друге: и европске и јапанске. О  рејтиншким агенцијама које су се недавно појавиле у Кини и Русији не треба ни говорити.

Зашто је тако? Зато што су америчке агенције повезане са крупном економијом. И сматра се да су њихове оцене значајније и важније од других. На карту њихове популарности одиграли су такође имиџ, реклама и обичаји, говори главни економиста Института тржишта фондова и управљања Михаил Бељаев:

„Није увек могуће објаснити разлог због којег ова или она компанија постаје популарнија. Као правило, имиџ помаже агенцијама да ојачају свој ауторитет. И све више и више захватају простор на којем се крећу инвеститори. На тај начин они чувају своје позиције. Иако видимо да фама популарности не одговара увек стварности.“

У прилог томе говори скандал око повећања рејтинга хипотекарних облигација до и после финансијске кризе 2008. године. Уз то, аналитичари су почели све чешће да помињу да су се у рејтинге умешали и политички фактори, каже Бељаев:

„Посебно се то тиче одређених држава. Русија то сада осећа на својој кожи, а можемо и да тврдимо да, по ко зна који пут, политика овде игра главну улогу. И тај рејтинг, који је данас додељен Русији од стране рејтиншких агенција, далеко је од реалне економске ситуације у Русији“, објашњава он.

Рејтиншке агенције, у суштини, оцењују не стање економије државе, већ њену способност да управља својим спољним дуговима. Сада немамо проблем са спољним дуговима. Залихе злата су међу највећим на свету. Значајне су залихе и у Резервном фонду (нешто мање од четири и по трилиона рубаља).

Бележимо  успехе у неким гранама економије, али агенције све то не желе да узму у обзир. Чиини се да су Standard and Poor’s, Fitch и Moody’s,  делујући у корист Вашингтона, решили да зараде на политичким спекулацијама, како би себе заштитили од интерних провера америчких регулаторних агенција, оцењује овај  стручњак.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала