Према предлогу Синдиката, за предузећа која би могла профитабилно да послују требало би кроз јавно-приватно партнерство обезбедити квалитетан менаџмент, реорганизацију и докапитализацију.
„Отпуштање запослених у Србији, макар то било и уз социјални програм, није мера за решавање питања нарасле незапослености која је међу највећим у региону и Европи", наводи се у саопштењу Савеза самосталних синдиката Србије.
Како је истакнуто, „одређена предузећа, попут оних из области ремонта локомотива, железничких и вучних возила, због укупног запуштеног стања у железници нису била у ситуацији да у пуној мери користе капацитете и докажу своју техничку и тржишну способност, али претпостављамо да ће сада, када се мењају инвестициони услови везани за обнову инфраструктуре и возног парка српских железница, бити економски рентабилна".
Додаје се да је слична ситуација и сa предузећима вагоноградње и израде металних конструкција.
У Синдикату се питају да ли је могуће да Србији заиста нису потребна предузећа прерађивачке индустрије, грађевинарства, изградње путева, аутопутева и хидро-грађевинских објеката, пољопривреде, гајења воћа, шумарства, рибарства и других области.
„Поједина предузећа са те листе остварују добар наступ на тржишту, њихови производи су тражени у Србији и иностранству, али она нису растерећена дугова, немају финансијску подршку банака и кредитне линије за извоз", наводи се у саопштењу.