Док се се ђаци махом радују због скраћених часова, стручњаци тврде да на дуге стазе њихово знање трпи. Потребно је велико искуство и умешност наставника да градиво предају за 30, уместо за предвиђених 45 минута, каже за Спутњик школски психолог Милица Поповић.
„За један добро изведен час који је у складу са планом и програмом, неопходно је 45 минута, све остало је заправо само прелазна фаза која може у неком тренутку нешто да остварује, али на дуже стазе такав час не може бити добро изведен и не може да остварује све своје циљеве и задатке. Такође, добро организована, краћа верзија часа није могућа за све наставне предмете, нити су томе вични сви наставници, каже Милица Поповић и додаје да скраћена настава није једино што ће утицати на ученике.
„Једно лоше стање у просвети и можда нека и немотивисаност наставника изазвана тим јако лошим стањем може да утиче на децу а то је једна, овако ја мислим, дужа и сложенија тема али оно што бих ја рекла из своје праксе то је да често и наставници који раде 30 минута зато што су у неком синдикату или су просто пристали да учествују у штрајку, нису ни сами задовољни како изгледа тај час који они одрже у трајању од 30 минута.“, додаје она.