Како се наводи, Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, рекла је да је инфраструктурни развој услов привредног развоја и стабилности Западног Балкана.
„Ми ћемо данас већ имати оквирне договоре око инфраструктурних пројеката који се тичу аутопута Ниш—Приштина—Тирана са изласком на луку, као и реконструкције пруге Београд—Бар, али са једним краком ка Албанији и лукама. За десетак дана ћемо се поновио састати у Тирани“, изјавила је министарка, додавши да ће у те разговоре бити укључени и представници Црне Горе и Приштине.
У саопштењу се наглашава да је Зорана Михајловић уочи састанка радне групе истакла да пројекти за изградњу аутопута и пруге коштају скоро две милијарде евра, и да ће се, пошто је то велики износ, две земље фокусирати на приоритете.
Она је навела да ће тек бити размотрено како ће се ти пројекти финансирати, с обзиром на то да Србија и Албанија немају довољно новца и не могу више да се задужују, док Србија има стратешка партнерства са појединим земљама, па би и тако могла да обезбеди новац.
Према речима Михајловићеве, стручњаци радне групе ускоро ће имати прецизнију процену вредности укупних инвестиција.
„Тај аутопут није алтернатива Коридору 11 (аутопуту од Београда до Црне Горе), он је за нас јако важан зато што ћемо га везати на такозвани 'Плави коридор' – Јадранско-јонски аутопут који пролази кроз Албанију“, нагласила је Михајловић.
У саопштењу се додаје да је министарка, која је и подпредседница Владе Србије, навела да ће до 1. марта бити припремљен документ који ће премијери две земље представити ЕУ, као и да је за израду студија потребно највише шест месеци.
„Размотрићемо начине финансирања са ЕУ, да ли ће један део студија бити од стране ЕУ или са стратешким партнерима“, казала је она, додајући да је важно да имамо припремљене пројекте.
Подсетила је да је пре десетак дана у Тирани формирана радна група која се бави инфраструктурним пројектима.
Радна група је формирана након договора премијера Србије и Албаније, Александра Вучића и Едија Раме, у августу прошле године, када су у Берлину представљени пројекти од регионалног значаја.
Она је рекла да Србија има коректне односе са Тираном, као и да све земље региона могу да се повезују економијом и инфраструктуром.
Михајловићева је истакла да ће Србија инсистирати да најмање 50 одсто српских фирми учествује у свим великим инфраструктурним пројектима.
„Закон о капиталним инвестицијама је већ припремљен и улази у јавну расправу, што значи да ће сви пројекти од државног интереса одмах имати решено питање експропријације и тај закон ће предвидети обавезу учешћа српских фирми и као извођача, а не само као подизвођача“, додала је Михајловићева.
Како се наглашава у саопштењу, Србија планира реконструкцију пруге Београд—Бар средствима руског кредита и за трасу прикључка са Албанијом постоји неколико варијанти, а главна је преко Подгорице.