„Савет ЕУ наглашава потребу да се оспори текућа руска кампања дезинформисања и позива високу представницу да припреми до јунског самита акциони план за стратешку комуникацију у знак подршке медијским слободама и вредностима ЕУ“, наведено је у нацрту закључака, пренела је агенција Ројтерс.
Савет ЕУ изразио је забринутост због „ширења руске пропаганде“ и „агресивне кампање“, истичући као пример телевизијску станицу Раша тудеј и портал вести Спутњик, као и случај новинарке Лиз Вал, дописнице РТ из Вашингтона која је дала отказ у програму уживо, јер није хтела да учествује у наводном „лакирању“ информација у вези са обарањем малезијског авиона изнад Украјине.
Неименовани европски дипломата рекао је да „постоји велика забринутост због руске пропаганде која је на врхунцу".
Међутим, доњецки политиколог и директор Центра за евроазијска истраживања Владимир Корнилов, сматра чудним израду овог плана.
"У самој западној штампи се притом редовно појављују материјали, које уопште не доспевају у европски "мејнстрим", као што је, на пример, репортажа која указује на присуство нациста у украјинским добровољачким батаљонима", рекао је Корнилов за Спутњик.
Према његовим речима, неким западним политичарима недостаје, управо, канал за пропаганду.
„Они са жаљењем констатују да сви напори Викторије Нуланд или Џен Псаки падају у воду после два-три чланка објављена у Ју-Ес-Еј тудеј или неколико прилога на Си-Ен-Ену.
Корнилов каже и да се у западним медијима појављују објективне репортаже из Украјине, као и да дописници раде поштено, али да их има мало.
"Проблем је у томе што се после репортаже појављује десетак аналитичара, који почињу да причају о „руској агресији", иако донедавно нису знали чак ни где се Украјина налази на карти света", казе он и додаје да чини као да западни политичари уопште не знају да постоји маса западних медија на руском језику.
"Када је државни секретар САД Џон Кери изјавио да је потребно створити антипропагандни амерички медиј на руском, он као да је заборавио да се милиони долара пореских обвезника већ улажу у ове ресурсе и то је много већи новац од оног који се троши за РТ или „Спутњик", истиче политиколог.
Према његовим речима, друга је ствар што их због примитивног пропагандног стила људи не слушају или не гледају.
Лидери ЕУ ће на самиту који ће бити одржан 19. и 20. марта тражити начин да се „изборе са руском пропагандом“ у западним земљама, попут Немачке, као и у балтичким државама.