Та два хеликоптера Ми-17 су летела у саставу 890. мешовите хеликоптерске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде у Батајници, а у Војсци Србије имали су интерну ознаку ХТ-48 (Хеликоптер Транспортни 48).
У питању су летелице са евиденцијским ознакама 12550 и 12551.
Хеликоптери су оригинално произведени за Совјетски Савез 1989. и 1991. године, а у Србију су увезени као половни 1997. године за потребе Јединице за специјалне операције Ресорса државне безбедности, која их је користила на Косову.
Војска Србије преузела је два хеликоптера Ми-17 2006. године и ремонтовала их 2010. године, након чега су враћени у употребу.
Хеликоптери Ми-17 представљају унапређену верзију најпознатијег совјетског транспортог хеликоптера Ми-8, који се такође користи у Војсци Србије.
У питању је средњи транспортни хеликоптер који се користи у десетинама армија света, а који, у односу на Ми-8, има јачи мотор и унапређену авионику.
Како је раније саопштено из Министарства одбране, хеликоптер Ми-17 срушио се у петак увече у акцији трагања и спасавања, током које је животно угрожена беба транспортована из Рашке у Београд.
Просечна старост флоте транспортних хеликоптера који лете у Војсци Србије износи готово 33 године, а најмлађи хеликоптер који лети је Ми-17 који је произведен пре четврт века, преноси агенција Бета.
У питању је шест летелица типа Ми-8 и само један Ми-17, који је преостао након пада хеликоптера истог типа код Сурчина 13. марта, приликом акције спашавања животно угрожене бебе из Рашке.
Према подацима објављеним у стручној литератури, сви хеликоптери Ми-8 набављени су за потребе Југословенске народне армије 1981.године и имају 34 године.