Сајам се одржава 52. пут, а посетиоцима ће премијерно бити представљено око 50 аутомобила, међу којима су и модели који су први пут у свету изложени на недавно завршеном салону аутомобила у Женеви.
Друмска возила најзначајнији извозни производ Србије
У исто време на Београдсом сајму одржава се и 9. Међународни сајам мотоцикала и бицикала „Мотопашион“, на ком се представљају светски лидери у индустрији ауто-делова, гаражно-сервисне опреме и пратеће индустрије.
Министар привреде Србије Жељко Сертић казао је отварајући 52. Међународни салон аутомобила да је ова аутомобилска манифестација највећа и најстарија у региону и једина која је преживела економску кризу од 2008. до данас.
Он је нагласио да је велики број излагача показатељ да постоји велики потенцијал тржишта, али и поверење које велике компаније имају у Србију.
Сертић је нагласио да су 2014. компаније из аутомобилске индустрије које послују у Србији оствариле приходе више од две милијарде евра, додавши да је највећи произвођач аутомобила у земљи Фијат који је међу 10 највећих извозника из Србије.
Према његовим речима, друмска возила су најзначајнији извозни производ Србије који у извозу учествују са 14 одсто. Он је истакао и да у Србији послује 271 предузеће чија је делатност директно везана за аутомобилску индустрију, нерачунајући осигуравајућа друштва и компаније услужне делатности.
Сертић је додао да је прошле године у аутомобилској индустрији Србије запослено 36.000 радника, док Фијат са 18 директних добављача запошљава 3.000 радника.
„Све то говори да је Србија сигурно место за инвестиције и да је све значајнија инвестициона дестинација“, казао је он подсетивши да ће нови закон о улагањима који ће ускорио бити донет изједначити домаће и стране инвеститоре, а биће формиране и канцеларије за инвестиције.
Пад продаје аутомобила у Србији
Како је раније речено, у последњих 10 година у Србији је највише улагано у аутомобилску индустрију — 1,97 милијарди евра, где је запослено око 31.000 људи.
Прошле године у Србији је продато свега 19.600 аутомобила, што је најлошија продаја у последњих седам година.
Стратешки партнери Београдског сајма у организовању те манифестације су Удружење произвођача друмских возила Србије, Српска асоцијација увозника возила и делова и компанија ДДОР осигурање, која је најавила попусте и до 50 одсто.
Слоган 52. Међународног салона аутомобила је „Место на коме мушкарци плачу од среће“.
Организатори су за посетиоце припремили наградне игре и такмичења на којима ће бити додељена два аутомобила, као и традиционалне пратеће манифестације „Избор за мис“ и „Породични дан“.
Радно време салона је од 10 до 20 часова. Појединачна улазница кошта 300 динара, групна 200, а групне улазнице за ђаке и студенте 150 динара. У четвртак, 26. марта, када се одржава „Породични дан“ цена за родитеље са децом млађом од 16 година биће 500 динара. Цена паркинга је 100 динара по сату.