Истраживања показују да 86 одсто адолесцената у Србији одобрава родно засновано насиље, док је мање од четвртине младих против, упозорио је директор канцеларије Уницефа у Србији Мишел сен Ло.
У 2014. години у Србији је убијено 47 жена у породичном насиљу, а у чак 80 одсто случајева дете је било сведок, рекао је директор.
На скупу о улози образовно-васпитног система у превенцији родно заснованог насиља међу децом и ученицима, Сен Ло је истакао да насиље рађа насиље, и поручио да је дечији узраст време у коме се формирају обрасци понашања.
„Школа је, после породице, најважније место за васпитање и развој деце. Она у школи проводе велики део свог живота, и уче како да се опходе према другим људима. У школи развијају ставове, начине понашања, и дефинишу у какве ће људе одрасти", поручио је Сен Ло.
Министар просвете Срђан Вербић каже да је најгоре што можемо да учинимо — да о насиљу ћутимо и да се правимо да оно не постоји.
Он је навео да је у оквиру Министарства основана група за превенцију насиља, а да је у току и рад на доношењу новог Закона о уџбеницима, који ће смањити могућности да се у наставној литератури појављују стереотипи који такво насиље подстичу.
„Приоритет Министарства просвете је осигурање безбедног и подстицајног окружења за раст и развој деце, што захтева одговорно реаговање и интензиван рад свих нас на превенцији насиља", поручио је Вербић.
Министар истиче да више од 10 година образовно-васпитни систем ради на успостављању процедура које би штитиле ученике и сву децу од било ког облика насиља, злостављања и занемаривања.
Са друге стране, београдски средњошколци кажу да на школским часовима тема превенције и неприхватљивости насиља није заступљена.
„Баш слабо учимо о томе, нарочито на часовима Грађанског васпитања, где ми потенцирамо да се о томе прича, а наставници то избегавају јер им није по плану и програму", жале се ученици.
„Дуго се нисмо бавили таквим темама, а о томе треба више причати јер је изузетно важно", кажу средњошколци.
Повереница за заштиту равноправности Невена Петрушић наводи да је, у првих пет година рада те институције, спречавање родне и дискриминације деце било високо на листи задатака.
„Велики број публикација, истраживања и анализа наставних садржаја показује колико има дискриминаторног у тим програмима, и у функцији одржавања стереотипа", истакла је Петрушић.
Она је оценила да је потребно елиминисати предрасуде из свих наставних материјала и водити рачуна о томе какве се поруке шаљу младима кроз образовни систем.
Последњих година Министарство просвете се са проблемом насилничког понашања борило пројектом „Школа без насиља", реализованим у 274 основне и средње школе.
Покренута је и СОС телефонска линија за пријаву насиља, а министар Вербић наводи да је креиран и упитник за процену безбедности у школском окружењу, како би се успоставио систем праћења и анализе безбедности у образовним установама.