Већ су се чуле изјаве представника „Тојоте“, „Реноа“, „Хјундаија“, „Нисана“, „Митсубишија“ и „Бе-Ем-Веа“, да њихове компаније не планирају прекид производње аутомобила у Русији.
Одлазак великих играча, наравно, емотивно су доживели аутомобилисти јер је 2013. године за „СангЈонг“ Русија била највеће тржиште с обзиром да се овде продавало више аутомобила него у Јужној Кореји.
Компанија „Џенерал моторс“ је пионир на руском тржишту — почели су да раде још почетком деведесетих година 20. века.
Неки експерти су пожурили да изјаве да је све то последица политичке игре између САД и Русије. Али, да ли је све то заиста тако?
Заправо, због пада обима продаје „Џенерал моторс“ жели са руског тржишта да уклони масовне моделе бренда „Опел“ и „Шевролет“, иако ће се очувати бренд „Кадилак“, као и премијум марке „Шевролета“. Проблеме са продајом „Џенерал моторс“ има и у другим државама Европе.
Представници СангЈонг су управо ових дана изјавили да је аутомобилски концерн само привремено зауставио извоз аутомобила у Русију, али да нема намеру да у потпуности оде са тог тржишта. Они ће заједно са јапанском „Маздом“ наставити склапање аутомобила у погонима фабрике Солерс у Владивостоку.
„Овде нема ничег личног, само бизнис“, говоре трговци.
Синдром „празних полица“ не прети највећем тржишту аутомобила у Европи. Док једне компаније одлазе из Русије, друге не само што остају, већ и планирају отварање нових погона.
Конкретно, немачки „Фолксваген“ има намеру да у Калуги изгради фабрику мотора, док је „Форд Солерс“ спреман да прошири своје присуство у регионима Русије захваљујући чињеници да дилери тих брендова престају са радом.
„Изгледа да управо брендови са високим степеном локализације јесу способни да задрже цене и да владају ситуацијом“, сматрају у руском Министарству економског развоја, а председник „Митсубиши Русија“ Такаи Наоја сматра да је у садашњој економској ситуацији веома тешко прогнозирати кретања на тржишту.
„Ми можемо рећи да је један од главних задатака компаније „Митсубиши“ 2015. године управо очување и задржавање дела тржишта које смо ми освојили током претходних година. Кључна реч за 2015. годину је ’изазов’“, рекао је Наоја.
Он је рекао да ће се њихови модели склапати у Русији, у фабрици „Митсубиши“ у Калужској области, додајући да локална производња тренутно чини 30 одсто, али да компанија има намеру да увећа ову бројку у наредним годинама.
„Ова година је постала година изазова за све произвођаче. Посебно после значајног повећања продаје аутомобила у вези са падом курса рубље у децембру 2014. године“, рекао је он.
Према његовим речима, када се Русија „купала“ у доларима од нафте, могла се остваривати бескрајна експанзија на тржишту, али да су са падом курса рубље, у најбољем стању остали они који унапред узели лек против болова.
„Тај је лек заправо премештање производње у Русију. Ипак, руско тржиште остаје привлачно за аутомобилске гиганте, а појачана конкуренција иде на руку купцима“, закључује Наоја.