00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Џи-Ем напушта Русију, остају Бе-Ем-Ве, Рено, Хјундаи...

© AFP 2023 / OLGA MALTSEVA Фабрика Генарал Мотрос-а у Русији
Фабрика Генарал Мотрос-а у Русији - Sputnik Србија
Пратите нас
Аутомобилско тржиште у Русији бележи тешкоће, али не и потпуни колапс. Громке изјаве о одласку америчког концерна „Џенерал моторса“ и јужнокорејског „Санг Јонга“ са руског тржишта нису утицале на намере других светских произвођача аутомобила да остану.

Већ су се чуле изјаве представника „Тојоте“, „Реноа“, „Хјундаија“, „Нисана“, „Митсубишија“ и „Бе-Ем-Веа“, да њихове компаније не планирају прекид производње аутомобила у Русији.

Одлазак великих играча, наравно, емотивно су доживели аутомобилисти јер је 2013. године за „СангЈонг“ Русија била највеће тржиште с обзиром да се овде продавало више аутомобила него у Јужној Кореји.

Руски аутомобили широм света: Стил и историја - Sputnik Србија
Руски аутомобили широм света: Стил и историја

Компанија „Џенерал моторс“ је пионир на руском тржишту — почели су да раде још почетком деведесетих година 20. века.

Неки експерти су пожурили да изјаве да је све то последица политичке игре између САД и Русије. Али, да ли је све то заиста тако?

Заправо, због пада обима продаје „Џенерал моторс“ жели са руског тржишта да уклони масовне моделе бренда „Опел“ и „Шевролет“, иако ће се очувати бренд „Кадилак“, као и премијум марке „Шевролета“. Проблеме са продајом „Џенерал моторс“ има и у другим државама Европе.

Представници СангЈонг су управо ових дана изјавили да је аутомобилски концерн само привремено зауставио извоз аутомобила у Русију, али да нема намеру да у потпуности оде са тог тржишта. Они ће заједно са јапанском „Маздом“ наставити склапање аутомобила у погонима фабрике Солерс у Владивостоку.

„Овде нема ничег личног, само бизнис“, говоре трговци.

Синдром „празних полица“ не прети највећем тржишту аутомобила у Европи. Док једне компаније одлазе из Русије, друге не само што остају, већ и планирају отварање нових погона.

Конкретно, немачки „Фолксваген“ има намеру да у Калуги изгради фабрику мотора, док је „Форд Солерс“ спреман да прошири своје присуство у регионима Русије захваљујући чињеници да дилери тих брендова престају са радом.

„Изгледа да управо брендови са високим степеном локализације јесу способни да задрже цене и да владају ситуацијом“, сматрају у руском Министарству економског развоја, а председник „Митсубиши Русија“ Такаи Наоја сматра да је у садашњој економској ситуацији веома тешко прогнозирати кретања на тржишту.

„Ми можемо рећи да је један од главних задатака компаније „Митсубиши“ 2015. године управо очување и задржавање дела тржишта које смо ми освојили током претходних година. Кључна реч за 2015. годину је изазов“, рекао је Наоја.

Он је рекао да ће се њихови модели склапати у Русији, у фабрици „Митсубиши“ у Калужској области, додајући да локална производња тренутно чини 30 одсто, али да компанија има намеру да увећа ову бројку у наредним годинама.

„Ова година је постала година изазова за све произвођаче. Посебно после значајног повећања продаје аутомобила у вези са падом курса рубље у децембру 2014. године“, рекао је он.

Према његовим речима, када се Русија „купала“ у доларима од нафте, могла се остваривати бескрајна експанзија на тржишту, али да су са падом курса рубље, у најбољем стању остали они који унапред узели лек против болова.

„Тај је лек заправо премештање производње у Русију. Ипак, руско тржиште остаје привлачно за аутомобилске гиганте, а појачана конкуренција иде на руку купцима“, закључује Наоја.

 

Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала