00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Самоуверена Звезда иде у Милано - један Партизан изашао из проблема, други није
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Зашто је чланство Србије у ЕУ немогућа мисија
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Могу ли нова правила спречити авионске несреће

© AFP 2023 / VALENTINA PETROVAАвион "Визера"
Авион Визера - Sputnik Србија
Пратите нас
Мађарска авио-компанија „Визер“ променила је процедуре за боравак у пилотској кабини, како у њој никада не би била само једна особа. Уколико један од пилота напусти пилотску кабину, биће замењен једним чланом кабинског особља, саопштио је „Визер“. Такву одлуку је већ донело неколико компанија у Европи.

Међутим, Петар Војиновић, уредник ваздухопловног портала „Танго сикс сматра да таква одлука неће спречити сличне несреће.

„Оваква нова правила не би могла у потпуности да елиминишу овакве ситуације, јер једноставно против овога не постоји никакав лек. Такође, изненађује из угла индустрије је да Луфтханза није имала ово правило, које је опет, то наглашавам, формални захтев након 11. септембра и сличних терористичких претњи. Како стјуардеса у кокпиту може спречити некога ко је до краја решио да нешто овако уради, то је наравно дискутабилно, каже Војиновић за Спутњик.

Пад авиона Џерман вингс - истрага - Sputnik Србија
Копилот намерно оборио немачки авион

Обавезно присуство две особе у пилотској кабини током лета до сада је било предвиђено само по правилима америчке агенције за авионски саобраћај.

„Они су једноставно ускладили своје безбедносне процедуре са онима које су у Америци већ дуго на снази. Буквално одмах после 11. септембра све авио-компаније које лете у Америци и оне које лете за Америку су то морале да поштују, додаје он.

Апсолутна контрола немогућа је у било којој индустрији. Војиновић сматра да ће авио-компаније сад пооштрити и медицинску контролу, али указује да су лиценце и до сада обнављане на шест месеци, као и да су постојале дупле психолошке провере.

Фотографија Андреаса Лубица са Фејсбука, 26. марта 2015. - Sputnik Србија
Копилот сакривао да је болестан

„Оно што је сигурно је да ће индустија правовремено реаговати на ово, а већ смо видели да су светске авио-компаније реаговале. Оно што можемо очекивати је додатно пооштрење регулативе, чешћи прегледи, једноставно, обраћање више пажње на начин угрожавања безбедности који јесте био познат и раније. Наравно, локација ове несреће и чињеница да се она догодила у Луфтханзи и у Европи ставља неки рефлектор у односу на неке претходне случајеве, закључује Војиновић.

Копилот Џерманвингса Андреас Лубиц је, како изгледа, крио доказе о болести од својих послодаваца, саопштили су данас немачки тужиоци.

Истражитељи су међу документацијом у његовој кући пронашли и неколико поцепаних папира на којима се налазе упути за боловање, које је потписао његов лекар. Међу њима је и једна дознака датирана на дан трагедије у француским Алпима.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала