Међутим, Петар Војиновић, уредник ваздухопловног портала „Танго сикс“ сматра да таква одлука неће спречити сличне несреће.
„Оваква нова правила не би могла у потпуности да елиминишу овакве ситуације, јер једноставно против овога не постоји никакав лек. Такође, изненађује из угла индустрије је да Луфтханза није имала ово правило, које је опет, то наглашавам, формални захтев након 11. септембра и сличних терористичких претњи. Како стјуардеса у кокпиту може спречити некога ко је до краја решио да нешто овако уради, то је наравно дискутабилно“, каже Војиновић за Спутњик.
Обавезно присуство две особе у пилотској кабини током лета до сада је било предвиђено само по правилима америчке агенције за авионски саобраћај.
„Они су једноставно ускладили своје безбедносне процедуре са онима које су у Америци већ дуго на снази. Буквално одмах после 11. септембра све авио-компаније које лете у Америци и оне које лете за Америку су то морале да поштују“, додаје он.
Апсолутна контрола немогућа је у било којој индустрији. Војиновић сматра да ће авио-компаније сад пооштрити и медицинску контролу, али указује да су лиценце и до сада обнављане на шест месеци, као и да су постојале дупле психолошке провере.
„Оно што је сигурно је да ће индустија правовремено реаговати на ово, а већ смо видели да су светске авио-компаније реаговале. Оно што можемо очекивати је додатно пооштрење регулативе, чешћи прегледи, једноставно, обраћање више пажње на начин угрожавања безбедности који јесте био познат и раније. Наравно, локација ове несреће и чињеница да се она догодила у Луфтханзи и у Европи ставља неки рефлектор у односу на неке претходне случајеве“, закључује Војиновић.
Копилот „Џерманвингса“ Андреас Лубиц је, како изгледа, крио доказе о болести од својих послодаваца, саопштили су данас немачки тужиоци.
Истражитељи су међу документацијом у његовој кући пронашли и неколико поцепаних папира на којима се налазе упути за боловање, које је потписао његов лекар. Међу њима је и једна дознака датирана на дан трагедије у француским Алпима.