Хипотеза о психијатријском поремећају пилота пропраћена је у медијима, који несрећу желе да објасне као „мешавину самоубиства и масовног убиства“.
Стручњаци су упозорили на сложеност самоубиства и да је тешко овај чин повезати са неким догађајима у животу једне особе, пише Бета.
Тешка депресија или само депресија
Неколико немачких листова писало је ове недеље да је Лубиц боловао од тешке депресије током шест година и да се лечио у државним и приватним лекарским ординацијама. Међутим, ниједан званичан извор није потврдио да је пилот заиста боловао од депресије.
Тужилаштво у Диселдорфу у петак је саопштило да је у Лубицовом дому пронађена лекарска документација која потврђује „постојање болести и лечење“, али није наведено о ком обољењу је реч.
Клиника у Диселдорфу потврдила је да је примила 27-годишњег младића за постављање дијагнозе и то 10. марта ове године, али је демантовала да је у питању депресија.
Познато је да је Лубиц прекинуо обуку за пилота коју је започео 2008. године на неко време, и да ју је наставио 2013. године, изјавио је директор авио-компаније „Луфтханза“ Карстен Шпер, али је одбио да изнесе детаље, тврдећи да на то нема право.
Лечење код неуролога и психијатра
Позивајући се на неименованог истражитеља, лист Велт ам зонтаг је навео да су у Лубицовом дому пронађени лекови против психијатријских болести и да се пилот лечио код неуролога и психијатра.
Лист Билд је поменуо да је Немац имао „кризу у приватном животу“ и да је имао проблема у вези са девојком који су га веома погодили.
Представници француског тужилаштва рекли су да истрага у овом тренутку није утврдила „неке посебне елементе“ у Лубицовом животу који би објаснили његов поступак.
Проблеми с видом, трудноћа девојке
Билд пише да је Лубицова девојка наводно у другом стању, јер је ту вест саопштила својим ученицима, будући да је просветни радник. Та информације засад није потврђена.
Билд и Њујорк тајмс пишу да је Лубиц имао проблема с видом, односно повреду на мрежњачи, која може да буде веома непријатна за пилоте. Такво обољење се лечи ако се примети на време. Ни та информација није још потврђена.
Немачки лист се такође осврнуо на могући Лубицов страх да изгуби посао, јер му наводно лиценца истиче у јуну.
„Ако је он за то (несрећу) крив, то је зато што је схватио да због здравствених проблема не може да испуни свој сан и постане пилот ʼЛуфтханзеʻ, капетан на дугим летовима“, изјавила је Билду једна стујардеса која се представила као Лубицова бивша девојка и добра пријатељица.
Није нађено опроштајно писмо
„Џерманвингс“ и истражитељи засад нису поменули могућност да је Лубицу претила опасност да изгуби дозволу за рад. Иста стјуардеса је касније рекла да јој је Лубиц у једном разговору поменуо да ће „учинити нешто због чега ће га свет памтити“.
Ту изјаву су пренели многи медији, али ни она није званично потврђена.
Тужилаштво у Диселдорфу навело је да није пронађено Лубицово опроштајно писмо које би директно указало да је починио злочин с умишљајем.
У несрећи у француским Алпима погинуло је 150 путника и чланова посаде. Према првим наводима истраге, један од пилота је напустио пилотску кабину и више није могао да се врати, док је други пилот, сам у кабини, укључио систем за принудно слетање, што је довело до несреће.