Онлајн приватност све више забрињава људе у Британији, брину о томе за шта компаније користе њихове податке.
Осам од десет корисника интернета признало је у анкети да је забринуто за своју онлајн приватност. Већина испитаника, 83 одсто, чине одрасли, стари између 18 и 34 године. Истраживање у ком је учествовало хиљаду корисника, а које је наручила група „Биг брадер воч“, предлаже британској јавности да се забрине око тога које трагове оставља на интернету и ко може да их види.
Три четвртине испитаника волело би да има већу контролу над својим личним подацима. Они позивају Повереника за информације да натера Гугл да поштује прописе. Њих 68 одсто сматра да би Британија требало да буде строжа према политици приватности те компаније.
Група компјутерских експерата тужила је британски Гугл. Они оптужују интернет гиганта да је користио њихове приватне информације без њиховог пристанка, а затим користио колачиће да би на основу прикупљених података циљано рекламирао одређене производе који би корисницима могли да се допадну.
Право на приватност — Право да будете забринути
У светлу масовног онлајн надзора Управе за националну безбедност, на коју је указивао Едвард Сноуден, Европска комисија је упозорила грађане да, ако желе да не откривају своје личне податке, затворе Фејсбук налоге. Адвокат Бернард Шима рекао је:
„Треба да размислите о затварању вашег Фејсбук профила, ако га имате“.
Овај коментар односи се на случај Максимилијана Шремса, који је тужио Ирску Европском суду правде у Луксембургу, зато што није заштитила његове приватне податке од америчких власти. Европска комисија на суду није могла да потврди да правила „Сигурна Лука“ осигуравају заштиту података грађана Европске уније. „УС — ЕУ Сигурна Лука“ је процес којег се америчке компаније придржавају, у складу са директивом Европске уније, како би заштитиле приватне податке. Без тог процеса, који покрива проток података грађана ЕУ преко Америке, слање података ван њених граница је против закона ЕУ.
Пристигле су жалбе на Фејсбук, Епл, Скајп, Јаху и Мајкрософт.
Приватност се плаћа
У Великој Британији, 60 одсто људи мисли да Канцеларија поверника за информације треба да ради више да би натерала Гугл да поштује заштиту приватности података по правилима ЕУ.
Ема Кар, директорка компаније „Биг брадер воч“, каже да истраживање показује да је онлајн приватност све више у првом плану јавности.
Today’s data scandals highlight why there should be harsher penalties for those who seek to abuse access… http://t.co/xT32zX9n7k
— Big Brother Watch (@bbw1984) March 30, 2015
„Од изузетног је значаја да компаније поштују приватност грађана и не претпостављају да наша заинтересованост као конзумената надјачава потребу за избором и контролом над сопственим подацима и приватношћу“, каже Ема Кар.