00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Интермецо“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Технологија би могла да предупреди авионску кастрофу

© Jeff Fabra/US Air Force GraphicЗаједнички пројекат НАСА-е, Амаричког Ваздухопловства, и компаније „ Локхед Мартин“ је у фази развоја од 1980. И њиме се настоји да се обезбеди начин за контролу летења која би даљинским путем променила курс авиона који је у понирању
Заједнички пројекат НАСА-е, Амаричког Ваздухопловства, и компаније „ Локхед Мартин“ је у фази развоја од 1980. И њиме се настоји да се обезбеди начин за контролу летења која би даљинским путем променила курс авиона који је у понирању - Sputnik Србија
Пратите нас
У светлу авио-несреће „Џерманвигса“ у француским Алпима, многи се питају како таква трагедија - намерно обарање авиона са 150 људи у њему – може да се спречи у будућности. Али технологије за то можда већ постоје данас.

Заједнички пројекат НАСА-е, америчког Ваздухопловства и компаније „ Локхед Мартин" у фази је развоја од 1980. године и њиме се настоји обезбеђивање начина за контролу летења која би даљинским путем променила курс авиона у понирању.

Аутоматски систем за избегавање удара пратио би путању авиона у односу на терен изнад ког лети.

Ако прорачуни покажу да је судар неизбежан, а нема одговора од пилота да исправи курс, аутопилот ће преузети управљање све док се авион не врати на сигуран курс.

До сада је систем инсталиран у авионима Ф-16, Ф-22 и Ф-35 како би се извршило праћење, а већ у фебруару војска је пријавила први случај да се неки пилот спасио захваљујући овом систему. Иако детаљи нису познати, у тој акцији учествовао је Ф-16Ц Ваздухопловне снаге који је учествоваоу маневрима против припадника терористичке групе Исламске државе у Сирији.

Видео-снимак теста те технологије у авиону Ф-16  може се видети испод.

Док НАСА наводно истражује могућност употребе ове технологије на комерцијалним флотама, остаје нејасно да ли систем као што је овај може заиста да спречи трагедију налик оној са Џерманвингсом. На пример, ауто-ГЦАС систем омогућава да пилот одлучи да ли ће препустити команду или не. Иако постоји могућност захтева да се два пилота договоре за преузимање контроле, авио-пилотима се ограничава да потпуно контролишу своје авионе.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала