У извештајима се на 274 стране налазе технички подаци, снимци места удеса, транскрипти више разговора пре, током и после мисије, целокупна комуникација посаде и контроле летења, потписане изјаве посредних и непосредних актера те вечери, као и подаци о метеоролошким условима.
У транскриптима разговора се види како се одвијао лет војног хеликоптера, а описано је и како и када је дошло до одлуке да се летелица приземљи на аеродром Никола Тесла.
У једном од транскрипата се наводи да је на аеродрому спремна медицинска екипа, да се очекује присуство министра здравља Златибора Лончара, а у другом да је могуће присуство и министра Братислава Гашића. Београдски аеродром је током разговора у 20.26 из Оперативног центра РВ и ПВО назван „сигурицом“, када се спомиње и да се метеоролошка ситуација око ВМА усложњава.
„Преусмеравамо све на Сурчин, пошто нам је то сигурица“, кажу из Оперативног дежурног тима у 20.33.
У транскриптима се наводи да је у 21.37 пилот ваздухоплова Омер Мехић након инсистирања да слети на хелидром ВМА прихватио да се преусмери на аеродром Никола Тесла и затражио податке за слетање на аеродром.
„Немој да иде на ВМА, нека иде на Сурчин… Видим он упорно понавља ВМА“, наводи се у транскрипту у 21.35 часова.
Како се види у транскриптима, Мехић је нешто раније бригадном генералу Предрагу Бандићу послао поруку да слеће на ВМА и да тражи да после иде на Батајницу, али је ипак одлучено да место слетања буде Сурчин и медицинске екипе за прихват су пребачене на аеродром.
„Треба нам позиција где ће да слети, да нам обезбедите улаз за два санитетска возила и возило министра здравља“, наводи се у разговору ОДТ и КиЗ.
Такође, у транскриптима се наводи да је хеликоптер имао довољно горива непосредно пре несреће.
У изјави генерала Бандића наводи се и да је први позив стигао од министра одбране Братислава Гашића, као и да га је министар здравља Златибор Лончар известио о намери да присуствује слетању.
Генерал-мајор Ранко Живак у својој изјави је навео да се „поново издају задаци супротно важећим процедурама“.
„Оправдано усмеравање на Теслу“
У прилозима извештаја комисије коју је формирао начелник Генералштаба Војске Србије Љубиша Диковић налазе се извештај командира Жарка Ђенисијевића, изјава старијег водника Томице Ђорђевића, записи из књижице одржавања ваздухоплова, лист издавања и примања горива и мазива, преглед метеоролошких услова, као и изјаве потпуковника Мирослава Зечевића, бригадног генерала Предрага Бандића и мајора Бојана Тркуље.
У изјави генерала Бандића, на 17. страни првог извештаја у тачки 1 наводи се да је од министра одбране добио усмени захтев да се размотри могућност слања хеликоптера. О томе је известио команданта РВ и ПВО и добио сугестију да пажљиво проучи метеоролошку ситуацију.
У тачки 6. наводи да сматра оправданим усмеравање слетања хеликоптера на аеродром Никола Тесла.
Иначе, у објављеној документацији недостају тачке 4 и 5 и половина тачке 6 Бандићеве изјаве.
Бандић наводи да није давао никаква директна наређења посади за време извршења, већ да су наређења издавана директном радио-везом, о чему постоје аудио-записи.
„Поруке које сам са другим лицима разменио у време лета нису утицала на извршење лета“, навео је Бандић.
Такође, у тачки 8 Бандић наводи да је информацију о намери министра здравља у Влади Републике Србије да присуствује слетању добио од њега лично током његовог телефонског позива на службени мобилни телефон.
Из транскрипта се види да је још у 20.10 часова планирано слетање на ВМА.
„Само да знаш, на хелидрому ВМА ће бити министар здравља Лончар да дочека хеликоптер. Да л’ ће бити наш министар не знам, ја ћу сад највероватније да одем горе чисто да знаш. Дежурном горе јавите да отвори све, јавио сам ја на ВМА, хитној служби, све сам у суштини завршио, Дејо Васиљевић је доле са својом екипом у приправности у случају да затреба слетање“, рекао је Бандић у телефонском разговору са ОЦ РВ и ПВО.
У Бандићевој изјави се наводи и да те вечери није могла да се са сигурношћу потврди могућност слетања и прихвата у Крагујевцу, као и да су званични метеоролошки подаци у време полетања били једнаки или повољнији од минимума за хеликоптер и аеродром и да је„постојала назнака да се не очекује битнија промена у наредна два сата“.
„Поново се издају задаци супротно важећим процедурама“
Генерал-мајор Ранко Живак у својој изјави наводи да је у разговору са бригадним генералом Бандићем констатовао да се „поново издају задаци супротно важећим процедурама“ и да се на тај начин Војска доводи у незгодну ситуацију.
„Било би боље да су се преко Кабинета Министарства одбране обратили Генералштабу и да су доставили све расположиве податке“, навео је Живак.
Такође, навео је да је констатовано да су метеоролошки услови били променљиви и да се ту ради о „ограничавајућем фактору за извршавање задатка“, као и да није безбедно слетати у ноћним условима на неприпремљене терене.
„Разменили смо још пар информација о хитности ситуације, условима, оствареној комуникацији о стању на терену и другом, при чему ми је бг Бандић рекао да има изричито наређење министра одбране за наведени задатак“, наводи Живак.
Министарство одбране је претходно објавило извештаје комисија које су истраживале пад хеликоптера Војске Србије у ком је страдало седам особа.